حکم اعدام و حبس ابد برای رهبران اخوان:

محمد مرسی به حبس ابد محکوم شد

محمد مرسی به حبس ابد محکوم شد
سه شنبه 26 خرداد 1394 - 13:57

العالم - دستگاه قضایی مصر امروز( سه شنبه) حکم حبس ابد برای تعدادی از رهبران اخوان المسلمین از جمله محمد مرسی رئیس جمهوری سابق این کشور را به اتهام جاسوسی تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، مرسی متهم به افشای اسرار کشور، توطئه با همکاری حماس برای ایجاد بی ثباتی در مصر و فرار از زندان در جریان انتفاضه 2011 مردمی در اعتراض به حکومت "حسنی مبارک" رییس جمهوری اسبق است.

مرسی رئیس‌جمهوری سابق مصر در پرونده دوم یعنی حمله به زندان‌های این کشور به اعدام محکوم شده است. وی امروز در پرونده جاسوسی حبس ابد گرفت و هنوز حکم نهایی وی در حمله به زندان‌ها قرائت نشده است.

جلسه امروز( سه شنبه ) دادگاه قاهره برای قرائت احکام نهایی درباره دو پرونده جنجالی علیه رهبران اخوان‌المسلمین که شاهد صدور بیشترین حکم اعدام بوده است، تشکیل شد.

در این جلسه حکم نهایی 16 تن از رهبران اخوان‌المسلمین در پرونده جاسوسی و 106 تن از آنان درباره حمله به زندان‌های این کشور که به شکل بدوی به اعدام محکوم شده بودند، صادر شد.

دادگاه حکم اعدام خیرت الشاطر، محمد البلتاجی و احمد عبدالعاطی از رهبران اخوان المسلمین را در قضیه جاسوسی و تخریب و فرار از زندان تایید کرد.

محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین، محمد سعد الکتاتنی، عصام العریان، سعد الحسینی، عصام الحداد، ایمن علی ، صفوت حجازی و تعدادی دیگر از سران گروه اخوان المسلمین به حبس ابد و محمد رفاعه الطهطاوی و اسعد الشیخه به هفت سال زندان محکوم شده اند.

محمود عزت ، صلاح عبدالمقصود و یازده متهم دیگر هم به صورت غیابی محاکمه و به اعدام محکوم شده اند.

یک دادگاه مصری اواخر اردیبهشت ماه امسال برای محمد مرسی رئیس جمهوری معزول مصر و بیش از یکصد تن دیگر از متهمان قضیه فرار از زندان در جریان انقلاب 25 ژانویه 2011 مصر، حکم اعدام صادر کرد.

نام یوسف قرضاوی شیخ جنجالی مصری مقیم قطر هم در میان محکومان به چشم می خورد که غیابا به اعدام محکوم شد.

مرسي پیش از این هم به خاطر اتهام های مربوط به قتل تظاهركنندگان در پرونده موسوم به "كاخ الاتحاديه" به 20 سال زندان محكوم شده بود.

مرسی و 12 نفر از سران و اعضای "اخوان المسلمین" در نخستین جلسات دادگاه به اتهام ارتکاب خشونت، آدم ربایی و شکنجه در جریان تظاهرات سال 2012 در برابر ریاست جمهوری به بیست سال زندان محکوم ولی از اتهام قتل عمد که حکم آن به اعدام می رسد، تبرئه شدند.

محمد مرسی، نخستین رئیس جمهوری منتخب مصر در ژوئیه سال 2013 یک سال پس از آغاز دوره ریاست جمهوری‌اش در یک کودتای نظامی به رهبری عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع دولت خود از قدرت برکنار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها