کردهای سوریه، تل ابیض را آزاد کردند

کردهای سوریه، تل ابیض را آزاد کردند
سه شنبه 26 خرداد 1394 - 14:25

العالم - کردهای سوریه، شهر تل ابیض در شمال سوریه را به طور کامل تحت کنترل خود درآورده و عناصر داعش را از آن بیرون راندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر "حسین خوجر" از سران کردها در سوریه، تاکید کرد: پس از حمله همه جانبه به تل ابیض و درگیری های شدید در این شهر، سرانجام تل ابیض به طور کامل تحت کنترل نیروهای حمایت از کردها درآمد.

وی در گفت وگو با شبکه بی.بی. سی افزود: در درگیری های این شهر، خسارت های سنگینی به عناصر داعش وارد شد و شماری از آنان پیش از سقوط کامل شهر، فرار را برقرار ترجیح دادند. البته ممکن است شماری از آنان هنوز در شهر باشند، اما درگیری کاملا متوقف شده است.

خوجر تاکید کرد که نیروهای حامی کردها، تا اخراج همه عناصر داعش از شمال سوریه به مبارزه ادامه خواهد داد.

آزادسازی تل ابیض با توجه به این که این شهر خط ارتباطی داعش با شهر رقه به شمار می رود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این شهر همچنین، ارتباط دیگر گروه های مسلح با مرزهای ترکیه را نیز قطع کرد.

عناصر داعش، با اشغال این شهر، شمار زیادی از ساکنانِ سوری این شهر را آواره کرده بودند.

در این میان، شاهدان عینی از فرار 10 تن از عنصر داعش به سمت ترکیه و تسلیم کردن خود به نیروهای ترکیه خبر دادند.

"رامی عبدالرحمان" رئیس تشکل موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه، نیز تاکید کرد که 40 تن از عناصر داعش، هنگام فرار از شهر تل ابیض، توسط جنگنده های ائتلاف ضد داعش، هدف قرار گرفته و کشته شدند.

عبدالرحمان ضمن تاکید بر این که شماری از عناصر داعش خود را به ترکیه تسلیم کردند، فاش کرد که ترکیه، پیش از این، شماری از عناصر داعش که خود را تسلیم این کشور کرده بودند، آزاد کرده است.

تل ابیض، در 80 کیلومتری مقر گروه تروریست داعش در الرقه واقع شده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها