انجمن زنان جنبش انصار الله اعلام کرد:

رنج 14میلیون کودک یمنی براثر حملات سعودی

سه شنبه 26 خرداد 1394 - 19:10

صنعا(العالم) – انجمن زنان جنبش انصار الله اعلام کرد ، که در جریان 80 روز بمباران عربستان حدود 900 کودک یمنی به شهادت رسیده و 2 هزار نفر نیز زخمی شده اند.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از پایتخت یمن گزارش داد، این انجمن در کنفرانس مطبوعاتی در صنعا که با عنوان "کودکان ما با وجود زخم، پایدارند" برگزار شد، افزود: 7 میلیون کودک یمنی از مشکلات بهداشتی رنج می برند و 7 میلیون کودک نیز احساس امنیت نمی کنند.  
"امه الملک الخاشب" پژوهشگر اجتماعی در حاشیه این نشست به العالم گفت: آثار روانی جنگ کمتر از آثار جسمی نیست و آثار روانی حملات عربستان سعودی بر کودکان یمن بسیار شدید و ناگوار است.  
وی افزود: بررسی های انجام شده در یمن نشان داد شماری از کودکان قدرت تکلم خود را از دست داده، شماری در بحران روحی هستند، برخی دچار لکنت زبان و بعضی نیز دچار ادرار غیر ارادی شده اند.
"عبدالله علاو" عضو ائتلاف مدنی رصد جنایات جنگی گفت: قوانین بین المللی نسبت به حمایت از غیر نظامیان به ویژه کودکان و زنان در برابر فجایع جنگی و قتل عام مردم تصریح و تاکید دارد اما عربستان سعودی در حمله به یمن هیچ اصل انسانی را رعایت نکرده و زنان و کودکان همواره کشته می شوند.
عضو ائتلاف مدنی رصد جنایات جنگی خاطرنشان کرد، بیش از 600 کودک و افزون بر 500 زن در مدت 80 روز حمله عربستان سعودی به یمن کشته شده اند که ارتکاب این جنایات نقض آشکار قوانین بین المللی است. 
یکی از شرکت کنندگان در انجمن زنان جنبش انصار الله گفت: 7 میلیون کودک یمنی به خاطر حملات عربستان سعودی از صف مدرسه راهی صف های پمپ بنزین و آب شده و حتی آب شرب سالم برای نوشیدن نمی یابند. 
تشکلی با عنوان "طرح جوانان یمن برای امنیت و صلح" برای جلوگیری از آسیب های آموزشی کودکان یمنی در صدد اجرای طرح های آموزشی و کمک به خانواده های زیان دیده ناشی از حملات عربستان سعودی است.   
یکی از شرکت کنندگان خانم در انجمن زنان جنبش انصارالله، خاطرنشان کرد، ما کمک های اولیه، امداد و معالجه آوارگان را برای کمک به نیازمندان در کشور فرا گرفته ایم. 

عربستان سعودی حمله به یمن و بمباران این کشور را از روز 5 فروردین ماه 1394، 25 مارس، به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی یمن که به ریاض گریخت، آغاز کرد و این حملات و کشتار شهروندان یمن همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها