"اسرائیل" جولان را منطقه بسته نظامی نمی‌داند

چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 23:17

پلیس رژیم صهیونیستی تصمیم اخیر دولت این رژیم مبنی بر اعلام منطقه شمال شرق بلندی‌های جولان به عنوان منطقه بسته نظامی را لغو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "رأی الیوم"، "لوبا السمری" سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد: پلیس اسرائیل سه شنبه شب تصمیم گرفت که تصمیم اعلام شمال شرق منطقه جولان - که دو سوم آن در اشغال اسرائیل است - به عنوان منطقه بسته نظامی را لغو کند و درنتیجه اعلام منطقه بسته نظامی فقط به مدت چند ساعت ادامه داشت.

السمری دیروز طی سخنانی اعلام کرده بود که ارتش و پلیس اسرائیل در تصمیمی مشترک شمال شرق بلندی های جولان را به عنوان منطقه بسته نظامی اعلام کردند و همین مساله رفت و آمد افراد غیرساکن دراین منطقه را با محدودیت روبرو کرد.

وی افزود که ارتش اسرائیل تحولات مربوط به درگیری ها در سوریه و در مرزهای بلندی های جولان را دنبال و برای حفظ امنیت این منطقه تلاش می کند.

السمری در ادامه گفت که این منطقه به عنوان منطقه بسته نظامی اعلام شد تا ازتجمع افراد نزدیک دیوار امنیتی که می تواند با فعالیت های عادی ارتش در آن منطقه تداخل داشته باشد، جلوگیری شود.

پلیس اشغالگر، به علل لغو این تصمیم اشاره نکرد.

گروه های مخالف سوری از چند ماه پیش مناطق وسیعی از استان القنیطره در مجاورت جولان را به تحت نفوذ خود درآورده اند و هر از گاهی درگیری هایی میان نیروهای سوری و عناصر این گروه ها روی دهد و دراین درگیری ها، چند نفر بر اثر شلیک گلوله به بخش اسرائیلی منطقه جولان کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها