آغاز ماه رمضان در فلسطین با آرزوی پایان اشغالگری

جمعه 29 خرداد 1394 - 12:55

رام الله ( العالم ) – فلسطینیان در سرزمینهای اشغالی ماه مبارک رمضان را با آرزوی پایان یافتن اشغالگری و آزادسازی سرزمین شان و برپایی کشور فلسطین آغاز کردند.

"فارس الصرفندی" خبرنگار شبکه العالم از رام الله گزارش داد، در سرزمین فلسطین ماه رمضان طعم و رنگ خاصی دارد که با یاد و خاطره های فراموش نشدنی همراه است.
هیچیک از فلسطینیان فراموش نکرده و یا خود را به فراموشی نزده که ماه رمضان گذشته چگونه مرگ از هر سمت و سو ساکنان غزه را به محاصره خود درآورده بود و یکی پس از دیگری آنها را می ربود.
کسانی که در فلسطین به استقبال ماه رمضان می روند به یاد دارند در غزه کسانی هستند که آسمان سقف بالای سر آنها و زمین فرش زیرپای آنها است . در حالیکه میان آنان و مسجد الاقصی فقط چند دیوار بیشتر فاصله نیست.

در فلسطین هر کسی آرزویی در سر دارد و هر یک از این آرزوها با فرد آرزوکننده در ارتباط است . یکی امیدوار است خداوند شهدا را مورد لطف و رحمت خود قرار دهد زیر در میان شهدا نزدیکانی دارد و یکی آرزوی شفای مجروحان را دارد، برخی هم از خداوند آزادی اسرا را طلب می کنند زیرا در میان آنان آشنایی دارند . اما همه فلسطینی ها یک آرزوی مشترک دارند،  و آن هم آزادی سرزمین فلسطین و بازگرداندن آن به صاحبان اصلی است.
یکی از فلسطینیان در گفت و گو با العالم ابراز داشت: آرزوهایم بسیار است و امیدوارم همه آنها جامه عمل بپوشد و زندانیان آزاد شوند تا به میان افراد خانواده های خود بازگردند و صلح در میان همه طوایف و گروههای فلسطینی برقرار شود و بر علیه استعمار با یکدیگر متحد شوند.
یک فلسطینی دیگر در گفت و گو با العالم اظهار داشت : خداوند شهدای ما را رحمت کند و مجروحان ما را شفا عنایت کند و اسرای ما را از زندانهای رژیم اشغالگر قدس رهایی بخشد.  
 

پربیننده ترین خبرها