جنگ روانی علیه سپاه و تناقض‌گویی بحرینی‌ها +عکس

جنگ روانی علیه سپاه و تناقض‌گویی بحرینی‌ها +عکس
جمعه 29 خرداد 1394 - 17:44

مقامات امنیتی بحرين روز پنج‌شنبه با طرح ادعای کشف و ضبط مقداری مواد منفجره و بازداشت "تعداد نامشخصی" در این باره؛ روش ساخت آنها را با شیوه‌های مورد استفاده از سوی "گروه‌های نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران" مشابه دانستند، اما در ادامه رسانه‌های ضد ایرانی در این باره به تناقض‌گویی افتادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رئيس پليس بحرين روز پنج‌شنبه ۲۸ خرداد، مدعی شد که نيروهای امنيتی اين کشور موفق شده‌اند مواد منفجره‌ای بيابند که قرار بوده در سلسله انفجارهايی در بحرين و عربستان سعودی استفاده شود.

طارق الحسن در بيانيه‌ای که در این روز منتشر شد، همچون گذشته بدون ارائه دلیل مشخص ادعا کرد که تکنيک‌هايی که در ساخت اين مواد منفجره استفاده شده، به وضوح «مشابه» روش‌هايی است که گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران استفاده می‌کنند(!)

طارق الحسن ادعا کرده  که کشف اين مواد منفجره، پس از کسب اطلاعاتی ممکن شد که از توقيف اتومبيلی حاوی مواد منفجره مشابه که در ماه گذشته در پل رابط ميان بحرين و عربستان سعودی تردد می‌کرد، به دست آمده بود.

تصویر روزنامه الحیاة عربستان درباره مواد منفجره کشف شده

در این میان روزنامه سعودی الحیاة یک روز بعد (امروز جمعه)، دو خبر متفاوت در باره این موضوع منتشر کرد که در یکی با انتشار تصاویر مقداری سیم و چند کیت الکترونیک، بی آن که نشانه ای از منبع و محل ساخت یا مبدأ ارسال آنها ارائه دهد، ادعای مقامات امنیتی بحرین را تکرار کرد و روش ساخت این تجهیزات را "مشابه روش گروه های همکار با سپاه پاسداران ایران" دانست و نوشت: در این باره "تعداد نامشخصی" بازداشت شده اند.

الحیاة اما در تیتر خبر دوم مدعی شد که مواد منفجره کشف شده، 222 کیلوگرم وزن دارد و ایرانی است؛ اما در متن خبر حتی ادعای رئیس پلیس بحرین هم تکرار نشده و فقط ادعا شده که "ایران و عراق، مبدأ این قبیل محموله ها هستند"؛ که البته چه بسا این نکته در مورد عراق صحیح باشد و بخشی از مواد منفجره ای که مقامات سعودی برای کشتن مردم عراق فرستاده اند، در حال بازگشت به سوی خودشان باشد.

رسانه های هم‌صدا با آل‌سعود که گویی داستان پردازی های به کار رفته در بازی های کامپیوتری ضد ایرانی را خودشان هم باور کرده اند و توقع دارند مخاطبان، همۀ گفته های آنان را بدون سند و مدرک بپذیرند، بلافاصله نسبت به انتشار این خبر اقدام کردند و بدون ارائه دلیل و نشانه ای، تنها به ذکر جملۀ رئیس پلیس رژیم آل خلیفه مبنی بر "شباهت روش ساخت این مواد با روش های مورد استفاده در گروه های نزدیک به سپاه پاسداران ایران" بسنده کردند، بی آن که بیان کنند روش و چگونگی ساخت این مواد را چگونه و در کجا مشاهده کرده اند.

مواد منفجره کشف شده در بحرین از نگاه روزنامه سعودی!

بحرين جزیره ای کوچک و کم‌جمعيت در حاشيه جنوبی خليج فارس است که در سال 1350 ش. با توطئه رژیم پهلوی و استعمار انگلیس، از ایران جدا شد و اکثريت قاطع جمعیت آن را شيعيان تشکيل می‌دهند، اما خاندانی سنی و سرکوبگر بر آن حکمرانی می‌کند که از سالها پیش با ارائۀ "تابعیت" به افرادی بیگانه از کشورهای آسیایی و آفریقایی، درصدد برهم زدن ترکیب جمعیتی بحرین است.

تغییر لحن روزنامه سعودی: "ایران و عراق مبدأ این قبیل مواد هستند"

 

پربیننده ترین خبرها