کشته شدن 11 داعشی در درگیری با ارتش لیبی

کشته شدن 11 داعشی در درگیری با ارتش لیبی
شنبه 30 خرداد 1394 - 23:01

العالم ـ یک مسؤول دولت لیبی روز شنبه از کشته شدن 11 نفر از عناصر گروه داعش و زخمی شدن 7 نفر از نیروهای ارتش وابسته به دولت طبرق، در درگیری میان طرفین در منطقه مرتوبه، نزدیک شهر درنه در شرق لیبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مسؤول لیبیایی که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: درگیری هایی که امروز روی داد، پس از آن صورت گرفت که عناصر مسلح داعش که در منطقه الفتائح مستقر در شرق درنه، توانستند نیروهای ارتش لیبی مستقر در منطقه مرتوبه را دور بزنند.

وی افزود: اجساد 8 نفر از کشته شدگان داعش به مرکز پزشکی دولتی طبرق منتقل شددر حالی که جمع آوری دیگر اجساد به سبب ادامه یافتن درگیریها تا ساعت 17:10 به وقت گرینویچ، میسر نشد. 

این مسوول لیبی تصریح کرد که پس از اعتراض مردم طبرق به دفن اجساد عناصر مسلح داعش در مقابر شهر، هیات اوقاف، موضوع دفن را به کمیته عالی فتوا واگذار کرد تا به مساله مکان دفن عناصر مسلح رسیدگی کند.

معمولا به سبب قید و بندها و محدودیتهایی که گروه داعش بر رسانه ها اعمال می کند، زمینه دست یافتن به اظهارنظری از سوی این گروه درباره این حادثه فراهم نمی شود.

درگیریهای مسلحانه ای در داخل درنه و حومه آن میان داعش و نیروهای ارتش لیبی مورد حمایت مجلس نمایندگان در طبرق از یک سو و میان این گروه و شورای مشورتی مجاهدان درنه (تجمع گردانهای اسلامی مسلح) از سوی دیگر در جریان است.

نخستین اعلام ظهور رسمی "داعش" در خاک لیبی قبل از یک ماه پیش و به دنبال برگزاری همایشی که عناصر مسلح و دیگر گردانهای هواداران آن در درنه در اجتماعی تحت نام "دست بیعت به البغدادی بدهید" برگزار کردند، صورت گرفت.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها