سازمان ملل: 4 میلیون عراقی آواره شده‌اند

سازمان ملل: 4 میلیون عراقی آواره شده‌اند
دوشنبه 1 تير 1394 - 15:07

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از وجود چهار میلیون آواره عراقی در داخل این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز دوشنبه این آمار را "وحشتناک" توصیف کرد و گفت نیمی از این خانواده های آواره سرپناه مناسبی ندارند.
سومریه نیوز نوشت این کمیساریا با صدور بیانیه ای اعلام کرده است: چهار میلیون آواره در داخل عراق وجود دارند که سه میلیون نفر از آنها پس از ژانویه 2015 آواره شده اند و یک میلیون نفر نیز قبل از این تاریخ آواره شده بودند.
کمیساریای عالی سازمان ملل خاطرنشان کرد: این ارقام وحشتناک است و متأسفانه هر روز افزایش می یابد؛ کما اینکه نیمی از خانواده های آواره سرپناه مناسبی ندارند، و از نیازهای اساسی دیگر نیز بی بهره هستند. آنها مجبور شده اند در ساختمانهای متروکه و نیمه کاره پناه بگیرند.
در بیانیه این کمیساریا آمده است: "تعداد اشخاص نیازمند کمک (در مناطق مختلف دنیا) ظرف 12 ماه، چهار برابر شده است. تعداد این اشخاص در حال حاضر هشت میلیون نفر است"

در این بیانیه تأکید شده است که "بزرگداشت روز جهانی آوارگان در 20 ژوئن، ما را به یاد میلیونها انسانی می اندازد که مجبور شده اند خانه های خود را ترک کنند و خانواده هایشان پراکنده شده و خود برای یافتن امنیت و حمایت مجبور به فرار شده اند."
فیان دخیل، نماینده پارلمان عراق از ائتلاف کردستان دیروز یکشنبه 21 ژوئن 2015 تأکید کرد که 12 درصد مردم عراق به خاطر تروریسم و عملیات نظامی در برخی مناطق عراق آواره شده اند وی از دولت و سازمانهای خیریه خواست به کمک آوارگان بشتابند.
شایان ذکر است که پس از اشغال برخی شهرها و روستاها و نواحی در غرب و شمال عراق از سوی داعش، این کشور اکنون شاهد بزرگترین موج مهاجرت در طول تاریخ است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها