سفارت انگلیس برای مجری بازداشت‌شده غذا می‌برد!

سفارت انگلیس برای مجری بازداشت‌شده غذا می‌برد!
دوشنبه 1 تير 1394 - 18:11

به نوشته یک روزنامه عربی، سفارت انگلستان در برلین، مسئولیت تهیه غذا و تلاش برای آزادی مجری بازداشت شده شبکه قطری الجزیره را در دو روز گذشته بر عهده داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه رأی الیوم نوشت: احمد منصور مجری بازداشت شده الجزیره که تابعیت انگلیس را هم دارد، بلافاصله پس از بازداشت در فرودگاه برلین با سفارت انگلستان در آلمان تماس گرفت و سفارت نیز وکیل خود به نام سعد جبار را برای رسیدگی به وضعیت منصور اعزام کرد.

جبار پس از ملاقات با منصور اعلام کرد که با وی رفتار مناسبی داشته و وعده های غذایی نیز به او ارائه شده است.

شبکه قطری الجزیره تعهد کرده تمامی هزینه های وکیل ارشد سفارت انگلیس و همکارانش را که وظیفه رفع اتهام از منصور را بر عهده دارند، بپردازد.

این در حالی است که مصطفی سواق مدیر شبکه قطری الجزیره در بیانیه ای مدعی شد: احمد منصور یکی از "محترم‌ترین" مجریان جهان عرب است و باید فورا آزاد شود.

احمد منصور در سال 2014 به طور غیابی در مصر محاکمه و به اتهام "شکنجه و بدرفتاری با یک وکیل در سال 2011، به 15 سال حبس محکوم شده است.

در همین حال، منصور مقامات آلمان را به عدم همکاری با دولت مصر فراخواند و در توییتر خود نوشت: «سوال من این است که چگونه دولت آلمان و اینترپل، به ابزاری در دست رژیم کودتاگر و خونریز مصر به ریاست تروریستی همچون عبدالفتاح سیسی تبدیل شده اند؟»

گفتنی است، پلیس یکی از فرودگاه های آلمان روز شنبه احمد منصور مجری شبکه الجزیره قطر را به خاطر درخواست قضایی مصر بازداشت کرده بود.

احمد منصور در گفتگوی تلفنی با شبکه الجزیره در مورد اتهامات وارده علیه خود گفته بود: اتهامات من تجاوز، سرقت و آدم ربایی است که توسط رژیم مصر مطرح شده است.

آخرین خبر رسیده در این باره حاکی است، منصور ساعتی پیش (عصر دوشنبه) از سوی مقامات آلمانی آزاد شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها