موشک‌های آمریکایی در قطر برای حمله به ایران؟ +سند

موشک‌های آمریکایی در قطر برای حمله به ایران؟ +سند
دوشنبه 1 تير 1394 - 18:37

العالم - سایت ویکیلیکس یکی از پیام‌های فاش شده از مجموعه مکاتبات وزیر خارجه پیشین عربستان را در اینترنت منتشر کرد که بیانگر تهدید ضمنی ایران از سوی آمریکایی‌ها قبل از عقب نشینی از عراق است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این نامه که از وزارت امور خارجه عربستان و با امضای شخص سعود الفیصل برای دیوان پادشاهی و منشی ویژه پادشاه عربستان ارسال شده، آمده است: "زیباری" ضمن بازدید از ایران پیام هشدار آمیز آمریکا را به تهران آورده است.

در این سند وزیر خارجه پیشین عربستان، به شاه پیشین این کشور اعلام کرده که  بابکر زیباری رئیس پیشین ستاد ارتش عراق، به ایران درباره موشک های آمریکایی که در پایگاه السیلیه در قطر زیر زمین جاسازی شده و به سمت ایران نشانه رفته اند، هشدار داده است.

البته بنا به گفته منابع عربستانی، واکنش ایران در مقابل این تهدید سرد و بی تفاوت بوده، زیرا ایرانی ها قبل از زیباری از طریق یک منبع دیگر از این موضوع اطلاع داشتند.

سعود الفیصل در نامه خود به دفتر ملک عبدالله می نویسد: سفری که در آن آمریکایی ها زیباری را برای آگاهی از طرحهای عقب نشینی از عراق، تا قطر همراهی کردند، با هدف رساندن پیامی به ایران از طریق اطلاع رسانی نسبت به موشک اندازها بود.

 سایت افشاگر ویکی لیکس بیش از 60 هزار از اسناد وزارت خارجه عربستان را منتشر کرده و وعده داده که در روزهای آینده بیش از 400 هزار سند دیگر از این وزارتخانه را فاش کند. 

پربیننده ترین خبرها