ویزای عمرۀ عربستان به سرکرده مخالفان در سوریه

ویزای عمرۀ عربستان به سرکرده مخالفان در سوریه
چهارشنبه 3 تير 1394 - 13:19

عربستان سعودی، برای پناه دادن به عناصر مسلح سوری، به آن ها ویزای عمره می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایتهای خبری مخالف سوریه در مارس 2013، از جدا شدن سرهنگ ستاد خلبان موسی قاسم الزعبی معاون فرماندهی فرودگاه نظامی خلخه در السویداء خبر دادند. وی پس از فراهم شدن امکانات و هزینۀ لازم، به همراه تمام افراد خانواده اش به اردن منتقل شد.

الزعبی، از اواخر سال 2012، به همراه یکی از نزدیکانش به نام بشار الزعبی، سرگرم تشکیل "هنگ یرموک" بود، تا این فرماندهی ستاد این هنگ را عهده دار شد. در ماه ژوئن سال 2014، بشار الزعبی، که به ابوفادی معروف بود، حدود هشت گردان و یگان را ادغام کرد و "تیپ یرموک" را تشکیل داد.

تیپ یرموک، در حال حاضر یکی از بزرگ ترین تشکیلات مخالف دولت سوریه در جنوب این کشور به شمار می رود. وقتی در ماه ژوئن 2014، موسی الزعبی توسط عناصر ناشناس ربوده شد؛ ده ها وب گاه و روزنامه از ربوده شدن فرماندۀ بزرگ ترین تشکیلات ارتش آزاد در درعا نوشتند.

سند منتشر شده در سایت ویکیلیکس حاکی است، یکی از "همکاران" با یکی از "مسؤولان" در "اداره امور شبه جزیره عربی در وزارت خارجه عربستان تماس گرفت و خبر داد که الزعبی، قصد کناره گیری و اقامت در عربستان سعودی دارد.

مسؤول عربستانیِ وزارت خارجه پیشنهاد کرد که به الزعبی و خانواده اش ویزای عمره از طریق سفارت امان دهد تا از هرگونه مساله ای در امان باشند.

و به این ترتیب بود که الزعبی، در آن تابستان، به عمره رفت، تا در زمان و مکان مناسب، به کار گرفته شود.

26

پربیننده ترین خبرها