عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی تدمر+ فیلم

چهارشنبه 3 تير 1394 - 15:00

حمص (العالم)- حومه شهر تدمر سوریه شاهد درگیری های سخت بین نیروهای ارتش سوریه با عناصر گروه تروریستی داعش است و ارتش درصدد تسلط بر ورودی غربی شهر است.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از حمص گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر تدمر در منطقه «البیرات غربی»  مستقر شده اند و ارتش درصدد تسلط بر ورودی غربی شهر و قلعه باستانی آن است که در آن صورت عناصر داعش در معرض عملیات گسترده ارتش قرار خواهد گرفت.
ارتش در دو میدان نفتی «جزل» و «الشاعر» تلاش های عناصر داعش برای تسلط بر آنها را با شکست مواجه کرد و اکنون نیز بر بلندهای «المحیطه» و «الحاکمه» مستقر است و تحرکات تروریست ها را به شکست کشانده است.
"طلال برازی" استاندار استان حمص در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: ارتش سوریه در هفته های اخیر پیروزی های چشمگیری به دست آورد و به رشته کوه های شمالی رسید و امنیت منطقه «جبل شاعر» و میدان های گاز را تامین کرد و اکنون نیز به ماموریتش ادامه می دهد وبه زودی تصمیمی درخصوص آزادسازی همه مناطق از جمله مناطق اطراف تدمر یا مناطق دیگر اتخاذ خواهد شد.
به گزارش خبرنگار العالم، عناصر داعش پس از ورود به شهر تدمر، ده ها تن از ساکنان شهر را اعدام و به نابودی مسجمه های باستانی موجود در موزه تدمر و بمب گذاری سراسر شهر اقدام کردند.
استاندار حمص گفت: ما اطلاع یافتیم که عناصر داعش برخی از مناطق باستانی را هدف حمله قرار داده اند و مناطق دیگری را نیز مین گذاری کرده اند تا کمربندی از مواد منفجره ایجاد کنند.

پربیننده ترین خبرها