تمجید مقام آلمانی از صهیونیست‌ها با زبان مادری

تمجید مقام آلمانی از صهیونیست‌ها با زبان مادری
چهارشنبه 3 تير 1394 - 19:28

العالم - رئیس پارلمان آلمان که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده با چشم‌پوشی از جنایات صهیونیست‌ها، روابط سیاسی بین آلمان و رژیم صهیونیستی را یک "موهبت" توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از قدس العربی، "نوربرت لامرت" در سخنانی در کنست، ضمن تمجید از روابط دیپلماتیک آلمان با رژیم صهیونیستی گفت: این دوستی ها به هیچ وجه اکتسابی نیست، بلکه موهبت است و باید آن را حفظ کرد.

لامرت که در ابتدا و انتهای سخنان خود جملاتی به زبان عبری بیان و موجب وجد صهیونیست ها شد، گفت: این افتخاری بزرگ برای من است که در اینجا به "زبان مادری" صحبت کنم.

در اروپا معروف است که سرنوشت سیاستمداران صهیونیست و آلمانی به نحوی جدایی‌ناپذیر به یکدیگر مرتبط است و اشتیاق و تعهد بیشتر برای گرم‌تر کردن روابط آلمان – اسرائیل عمدتا از محافل بالای آلمان ابراز می‌شود که سفر لامرت به سرزمین های اشغالی و سخنرانی وی در کنست نیز در همین راستا ارزیابی می شود.

مجموعا ۱۹ جامعه یهودى در آلمان وجود دارد یعنی در هر شهرى که یهودیان در آن ساکن هستند تشکلى به نام جامعه یهودیان آن شهر تأسیس شده است که ایجاد هماهنگى میان سازمان‌هاى مختلف یهودى در آن شهر را برعهده دارد، این تشکل همچنین نماینده سیاسى یهودیان آن شهر تلقى مى‌شود که این امر نشان می دهد صهیونیست ها نفوذ فراوانی در آلمان و مقامات این کشور دارند.  

پربیننده ترین خبرها