فرانسه به جاسوسی آمریکا چگونه پاسخ می‌دهد؟+ویدئو

چهارشنبه 3 تير 1394 - 22:21

پاریس، العالم ـ پژوهشگر مسایل راهبردی از احتمال وقوع تنش میان فرانسه و آمریکا به سبب افشاگری پایگاه ویکیلیکس درباره جاسوسی آمریکا علیه سه رییس جمهور فرانسه خبر داد.

فیصل جلول امروز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: روابط میان کشورها باید مبتنی بر اعتماد و نه جاسوسی باشد. فرانسه جاسوسی علیه سه رییس جمهور خود را نوعی اهانت دانست همچنین اعتراف ضمنی به جاسوسی علیه دو رییس جمهور و تکذیب جاسوسی علیه اولاند، خود اهانتی دیگر برای اولاند و روسای جمهور پیشین به شمار می آید.

وی افزود: اولاند مانند ژنرال دوگل نیست و گمان نمی کنم که روابط را با آمریکا قطع کرده و یا اقدامات شدیدی اتخاذ کند؛ اولاند محدود به یک چارچوب مشخص است و از محدوده آن خارج نخواهد شد؛ همانطور که در سال 2013 شاهد بودیم.

این کارشناس مسایل راهبردی درباره مسایلی که ممکن است به سبب جاسوسی ضربه ببیند، گفت: این حادثه به تمام مسایل مربوط به جنگ علیه تروریسم و یا مسایل متعلق به دشمنان غرب ضربه ای وارد نخواهد کرد، بدین معنا که هیچ طرفی علیه طرف دیگر با دشمنان غرب همکاری نخواهد کرد.

جلول تصریح کرد که نوعی تنش میان فرانسه و آمریکا وجود خواهد داشت و فرانسه قبل از انتشار این اخبار تدابیر احتیاطی لازم را اتخاذ کرده بود. وزیر خارجه فرانسه چندین دیدار مستقیم با مسئولان خارجی برگزار خواهد کرد و فرانسه به روش های مختلف از منافع اقتصادی خود در مقابل جاسوسی اقتصادی حمایت می کند.

وی گفت: یکی از تدابیری که امروز اتخاذ شد، چگونگی حمایت از تماس های تلفنی قوای سه گانه فرانسه با جهان خارج است؛ اما جزییات این تدابیر مشخص نشده است.


FF-24-17:55

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها