نامه گروههای یمنی شرکت کننده درژنو به بان کی مون

نامه گروههای یمنی شرکت کننده درژنو به بان کی مون
پنج‌شنبه 4 تير 1394 - 08:38

گروههای سیاسی یمنی شرکت کننده در رایزنیهای ژنو با ارسال نامه ای برای بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، بر لزوم ادامه تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی در کشورشان تاکید کردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این گروهها در نامه خود بر ادامه تلاشها و پیشبرد روند سیاسی در یمن از طریق گفتگوی یمنی - یمنی بین گروهها سیاسی کشورشان زیر نظر سازمان ملل متحد به گونه ای که دستیابی به راه حل سیاسی مسالمت آمیز و تکمیل اقدامات لازم را برای مرحله انتقالی در پی داشته باشد، تاکید کردند. 

خبرگزاری یمنی "سبأ" خاطرنشان کرد، گروههای سیاسی از تلاشهای دبیرکل سازمان ملل متحد برای متوقف کردن حمله دشمن تجاوزگر به ملت یمن و لغو محاصره ظالمانه کشورشان قدردانی و ابراز امیدواری کردند این تلاشها متناسب با شدت جنایاتی که ضد مردم مظلوم یمن صورت می گیرد ادامه پیدا کند. 

کارشکنی دشمن سعودی

گروههای سیاسی یمنی با اشاره به گستردگی کارشکنی دشمن سعودی برای به شکست کشاندن رایزنیهای ژنو از جمله تعویق زمان برگزاری این نشست که سازمان ملل متحد 28 مه گذشته اعلام کرده بود و فشار برای اعمال پیش شرط و ایجاد خلاء در این نشست، از تلاشهای دبیرکل برای برگزاری نشست ژنو بین گروههای سیاسی یمن تشکر کردند. 

در این نامه آمده است: با وجود کارشکنیها، فشارها، ادامه بمبارانها، کشتار، ویرانی و محاصره ای که ضد مردم یمن جریان داشت ما دعوت شما را پذیرفتیم و با حسن نیت و آمادگی زیاد به ژنو رفتیم تا یورش دشمن متوقف شود، محاصره به پایان برسد و بحران موجود حل شود اما متاسفانه با ادامه کارشکنیها و مانع تراشیها مواجه شدیم و در زمان سفرمان به ژنو که 44 ساعت طول کشید با کارشکنی سازمان یافته با هدف جلوگیری از حضور در این نشست مواجه شدیم. 

ضرورت آتس بس فوری و پایان محاصره

گروههای یمنی در این نامه بر ضرورت برقراری آتش بس فوری و دایمی، پایان محاصره مردم یمن، ورود بی قید و شرط نیازهای مردم یمن و اجازه واردات غذا، دارو و فرآورده های نفتی تاکید کردند. 

آنها همچنین گفتگو بین طرفهای یمنی را در خصوص خروج همه طرفها از شهرهای اصلی، جلوگیری از سیطره القاعده بر شهرها و احیای روند سیاسی بر اساس اصول مورد توافق خواستار شدند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها