روسیه: کشورهای عربی به جان بشاراسد دعا کنند

روسیه: کشورهای عربی به جان بشاراسد دعا کنند
پنج‌شنبه 4 تير 1394 - 11:11

قائم مقام دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت که کشورهای عربی باید برای ماندنِ بشار اسد دعا کنند، زیرا اسد تنها کسی است که می تواند داعش را متوقف کند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "یوگنی لوکیانوف" در گفت وگو با مطبوعات محلی اظهار داشت: در صورت فروپاشی نظام بشار اسد، هدف بعدی داعش، عربستان سعودی و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خواهد بود، بنابراین بشار اسد و ارتش سوریه، آخرین دیوار و سوپاپ اطمینان در برابر داعش است.

عربستان در خطر بازگشت 5هزار داعش سعودی

وی افزود: در صورت فروپاشی نظام بشار اسد، پنج هزار جنگجوی عربستانی داعش، به کشور خود بر می گردند و این افراد، کاری جز کشتن بلد نیستند. بنابراین عربستان در خطر خواهد بود.

لوکیانوف تاکید کرد: حتی روسیه نیز در صورت بازگشت جنگجویان روسی ِ داعش، به کشور، دچار مشکل خواهد شد. این افراد، با ادعای این که گردشگرانی بودند که گذرنامه های خود را گم کرده اند، به روسیه بر می گردند. به طور کلی هیچ کشوری از تهدید تروریسم و پیامدهای آن ایمن نخواهد بود.

قایم مقام دبیر شورای امنیت ملی روسیه سپس با بیان این که داعش، با دیگر گروه های تروریستی تفاوت دارد، خاطر نشان کرد: این گروه، فقط به اعمال تروریستی اکتفا نمی کند، بلکه اراضی را نیز اشغال و آن ها را حفظ و برای ایجاد ساختار حاکمیت، تشکیل ادارات و دادگاه های شرعی و ایجاد حکومت تلاش می کند.

لوکیانوف در پایان تاکید کرد که روسیه همچنان به پیمان صادرات سلاح به سوریه پایبند است زیرا صادرات سلاح های سبک به این کشور، مشمول تحریم های سازمان ملل نمی شود.

26

پربیننده ترین خبرها