تصاویر ویژه العالم از جبهه نبرد در ریف قنیطره

پنج‌شنبه 4 تير 1394 - 14:18

خبرنگار شبكه خبري العالم با حضور در منطقه ریف قنیطره در سوریه، خطوط تماس با تروریست ها و جبهه نبرد با آنها را به تصویر کشید.

ارتش سوریه با درگیری شدید با گروه تروریستی جبهه النصره در شهرک حظر در حومه قنیطره، از ورود تروریست ها به این شهرک راهبردی که به منطقه جولان متصل است جلوگیری و نقشه رژیم صهیونیستی را نقش بر آب کرد.

حسین مرتضی مدیر دفتر العالم در سوریه روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: دوربین العالم اولین رسانه ای بود که بعد از این درگیری ها وارد شهرک حظر شد.

وی خاطرنشان کرد: ورود به شهرک حظر در حومه قنیطره کار ساده ای نیست زیرا شدیدترین درگیری های جبهه جنوب سوریه در آن جریان دارد و این موضوع به خصوص بعد از درگیری های اخیر و تحرکات متعدد جبهه النصره برای ورود به این شهرک پررنگ تر شده است.

قنیطره؛ جنگ با اشغالگران صهیونیست

چندین عامل در این جنگ که به طور خاص جنگ اشغالگران صهیونیست به شمار می آید، دخالت دارد... این شهرک از یک سو مانعی در برابر طرح صهیونیستی اتصال روستاهای قنیطره به جبل الشیخ تا کشتزارهای شبعا در لبنان و از سوی دیگر به سمت جولان اشغالی است. هدف از طرح رژیم صهیونیستی این است تا تمام این منطقه در امتداد مرز فلسطین اشغالی را با استفاده از گروه های مسلح و تروریستی، تحت سلطه خود در آورد.

حسین مرتضی افزود: دوربین العالم به عنوان اولین رسانه وارد شهرک حظر شد و ما به نقطه ای رسیدیم که نیروهای النصره در تپه های الحمر مستقر بودند و گروههای تروریست تلاش می کردند از آنجا به سوی شهرک حظر پیشروی کنند.

وی خاطرنشان کرد که یکی از رابطان در جبهه مزبور به آنان خبر داده که تروریست ها از قسمت شمالی تپه احمر فرار کرده اند.

مدیر دفتر العالم در سوریه ادامه داد: جبهه النصره هرچقدر هم که نیرو جذب کند و از سوی رژیم صهیونیستی مورد حمایت قرار گیرد نمی تواند در برابر روحیه بالای ارتش سوریه و کیمته های مردمی ایستادگی کند.

بیمارستان صحرایی اسراییل برای النصره

محور دیگری که گروههای مسلح تلاش کردند از طریق آن به منطقه نفوذ کنند روستای جباثه الخشب بود اما پایداری مردم مانع این پیشروی شد.

یک فرمانده میدانی در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: دشمن صهیونیست یک بیمارستان صحرایی در جباثه الخشب برپا کرده است که تروریست های جبهه النصره و سایر گروهها را در آن درمان می کند.

پربیننده ترین خبرها