10 غیرنظامی یمنی در حمله عربستان کشته شدند

10 غیرنظامی یمنی در حمله عربستان کشته شدند
جمعه 5 تير 1394 - 09:58

العالم - منابع پزشكي يمني گزارش کردند كه در حمله جنگنده هاي ارتش سعودي به يك بازار شلوغ در شهر الحزم در مركز استان جوف در شمال یمن 10 غيرنظامي كشته و شمار ديگري زخمي شدند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، مقر تيپ بيست و يكم در منطقه السودايه در استان البيضا در مركز يمن نيز هدف حملات هوايي ارتش سعودي قرار گرفت. جنگنده هاي سعودي منطقه فج عطان در شهر صنعا و خانه ها و مواضع اطراف شهر مارب را نيز بمباران كردند..

حمله به مجتمع دولتي و مناطق مسكوني استان شبوه و بمباران دو استان لحج وحجه ازدیگر اقدام های جنایت کارانه جنگنده های سعودی بود که در جريان آن دهها نفر زخمي شده و خسارتهاي زيادي به بار آمد.

در همين حال، سازمان ملل خواهان از سرگيري اعزام كشتي هاي تجاري به يمن براي تامين نيازهاي مردم اين كشور شد كه به علت محاصره سه ماهه عربستان با خطر قحطي روبرو است.

استفان اوبراين مسئول عمليات انساني سازمان ملل بر لزوم اجازه به كشتي هاي تجاري براي بازگشت به بنادر يمن تاكيد كرد و گفت كه يمن به ميزان 90 درصد متكي به واردات است.

وي تصريح كرد: 10 استان از 22 استان در آستانه قحطي قرار دارد و نظام بهداشتي و درماني در معرض فروپاشي است. آوارگان يمني در پي انهدام خانه هاي آنها در حملات هوايي ارتش سعودي و اقامت در اردوگاهها در ماه مبارك رمضان وضعيت دشواري دارند.

سازمان هلال احمر يمن نيز از سازمان هاي بين المللي خواست تا به اين آوارگان كمك لازم را بكنند.

پربیننده ترین خبرها