راز ربوده شدن نماینده عراقی در عربستان چیست؟

راز ربوده شدن نماینده عراقی در عربستان چیست؟
جمعه 5 تير 1394 - 11:59

العالم - عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق از جزئيات ربوده شدنش در شهر جده عربستان پرده برداشت و طرف هاي مرتبط با گروه تروريستي داعش را در پشت این ماجرا دانست ، درحالی که مقام های عراقی از پیگیری حل معمای سفر مخفیانه وی به عربستان خبر می دهند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، محمد الكربولي در بيانيه اي مطبوعاتي تصريح كرد: وقتي از فرودگاه جده خارج شدم ، يك خودرو اجاره شده از سوي گروه داعش انتظارم را مي كشيد و مدعي شد كه از طرف مركز مطالعات برايم فرستاده شده است. آنها مرا به يك محله داخل شهر جده برد و در يك ويلا حبس كردند و زير تهديد سلاح بازجويي شدم.

وي افزود: تحقيقات روي مواضع و اظهارات تند من درقبال داعش متمركز بود. آنها همچنين درباره چند شخصيت و رهبران سياسي عرقي و برخي فرماندهان نيروهاي بسيج مردمي پرس وجو كردند. تحقيقات نزديك شش ساعت طول كشيد.

الكربولي گفت: من بعد از فرار به خانه مجاور ويلا پناه بردم و خانواده سعودي ساكن اين خانه با نيروهاي سعودي تماس گرفته و آنها به ويلا يورش بردند. مراجع رسمي سعودي به كنسولگري عراق در جده حادثه را اطلاع داند و به محض بازگشت به عراق اين حادثه به اطلاع وزارت خارجه و دستگاه اطلاعات ملي رسيد.

حاكم الزاملي رئيس كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق روز پنجشنبه از تشكيل كميته تحقيق درباره سفر الكربولي به عربستان بدون كسب موافقت هاي رسمي و "معماي" ربوده شدنش در آنجا خبر داد.

به گفته الزاملی ، محمد الکربولی عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس عراق می گوید که برای سخنرانی در یک مرکز تحقیقات راهبردی در عربستان دعوت شده بود، ولی پس از سفر به این کشور توسط عده ای ناشناس ربوده و چند ساعت در یک منزل نگهداری شد .

رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس عراق ، عربستان را کشوری پلیسی توصیف کرد و افزود: مساله ربودن الکربولی ابهامات زیادی دارد؛ زیرا عربستان کشوری پلیسی است و امکانات اطلاعاتی فراوانی دارد و من معتقدم که فردی مانند الکربولی نباید به این راحتی ربوده شود و هیچ کسی نتواند وی را آزاد کند.

رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس عراق اعلام کرد : باید معلوم شود که چه گروهی و با چه هدفی اقدام به ربودن محمد الکربولی کرده بود.

الزاملی چندی پیش نیز گفته بود که کمیته ای برای تحقیق درباره علت سفر محمد الکربولی به عربستان بدون اخذ مجوز رسمی و معمای ربوده شدن اش تشکیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها