گرسنگی میلیونها انسان و دور ریختن غذا در کشورهای عربی

گرسنگی میلیونها انسان و دور ریختن غذا در کشورهای عربی
سه شنبه 9 تير 1394 - 11:18

سفره های رنگین و متنوع از انواع مختلف مواد غذایی در ماه رمضان می توانند میلیون ها نفر را درجهان از گرسنگی نجات دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آمارهای دولتی حاکی از آن است که هزینه سفره های رمضانی در شهرهای اصلی مصر به حدود نیم میلیارد جنیه (واحد پول مصر) می رسد که بیش از 13 هزار سفره را شامل می شود که حدود دو میلیون نفر ازآن اطعام می کنند.

روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن نوشت: دراین سفره ها اکثرا مواد غذایی متنوع و مختلفی وجود دارد که علیرغم تلاش های انجمن های خیریه و خیرین داوطلب مصری درجمع آوری و توزیع این مواد غذایی، بسیاری از فقرا در داخل همین کشور به آن دسترسی ندارند.

درعربستان سعودی هم تعداد وعده های غذایی که فقط انجمن " اطعام " در سال های گذشته تهیه کرده است، به بیش از سه هزار وعده در روز رسید؛ و این وعده ها با پایان ماه رمضان به 150 هزار وعده افزایش یافت.

آمارهای انجمن حمایت از مصرف کنندگان در عربستان حاکی از آن است که میزان هدر دادن مواد غذایی در عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس ، بین 50 تا 70 درصد در روزهای عادی است و این میزان در ماه رمضان افزایش می یابد.

به عنوان مثال ، در شهر ابوظبی امارات، زباله های غذایی ، حدود 20 درصد از مجموع زباله های منازل را تشکیل می دهد.

میزان هدر دادن مواد غذایی در ماه رمضان و دیگر ماه ها در شرایطی است که طبق جدیدترین گزارش سازمان تغذیه و کشاورزی " فائو " در ماه می گذشته، 795 میليون نفر درجهان از گرسنگی رنج می برند.

آمارهای این سازمان حاکی ازآن است که یک میلیارد و 300 میلیون تن مواد غذایی سالانه هدر می رود و در مقابل ، از هر هفت نفر درجهان ، یک نفر گرسنه می خوابد و حدود 20 هزار کودک زیر پنج سال، هر روز از گرسنگی می میرند.

پربیننده ترین خبرها