نگرانی کویت از ادامه فعالیت تروریستی دراین کشور

نگرانی کویت از ادامه فعالیت تروریستی دراین کشور
سه شنبه 9 تير 1394 - 20:13

العالم ـ وزیر کشور کویت با تاکید بر دستگری اعضای شبکه تروریستی عامل حمله به مسجد شیعیان تاکید کرد که شبکه های دیگری نیز در این کشور وجود دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ محمد خالد الصباح امروزسه شنبه در نشست ویژه پارلمان برای بررسی انفجار روز جمعه، با بیان اینکه "ما در وضعیت جنگ هستیم"، گفت: موضوع شبکه تروریستی که دست به عملیات انفجار در مسجد امام صادق(ع) زد، یکسره شد؛ اما شبکه های دیگری نیز وجود دارند که منتظر نمی مانیم تا شانس خود را امتحان کنند؛ بلکه خود سراغ آنها خواهیم رفت.

وزیرکشور کویت با بیان اینکه نیروهای امنیتی تمام اعضای شبکه تروریستی عامل حمله به مسجد شیعیان را دستگیر کرده اند ، یادآور شد: تدابیر امنیتی اطراف مساجد و اماکن عبادی در کویت بازنگری شده است.

" فهد سلیمان عبدالمحسن القباع " تبعه عربستان سعودی هنگام نماز جمعه هفته گذشته در مسجد امام صادق (ع) کویت خود را منفجر کرد که بر اثر آن 27 نمازگزار شیعه با دهان روزه شهید و 227 نفر دیگر زخمی شدند.

پس از این حادثه، شماری افراد مظنون بازداشت شدند و پرونده پنج نفر از آنها به دادستانی کل واگذار شد از جمله راننده ای که فرد انتحاری را به محل حادثه رساند و نیز صاحب خودرو.

یعقوب الصانع وزیر دادگستری کویت هم در جلسه پارلمان اظهار کرد که شورای عالی  قضایی تصمیم گرفت باهدف تسریع در روند محاکمه ، دادگاهی ویژه برای محاکمه مظنونان در این قضیه تشکیل شود.

گروهی موسوم به "ولایت نجد" وابسته به گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار روز جمعه در مسجد امام صادق متعلق به شیعیان کویتی را به عهده گرفته است.

براساس اظهارات مقام های کویتی فرد انتحاری بامداد روز جمعه از طریق فرودگاه کویت وارد کشور شده بود؛ اما وزارت کشور عربستان درعین حال اعلام کرد که القباع از طریق بحرین وارد کویت شده و هیچ سوابقی نداشته است.

راننده خودرو حامل عامل حمله انتحاري ، صاحب خودرو و صاحبخانه محل سكونت راننده در روزهای گذشته توسط پليس كويت شناسایی و بازداشت شده اند.

پربیننده ترین خبرها