دستور شاه عربستان برای محاکمه فعال سیاسی و مجری

دستور شاه عربستان برای محاکمه فعال سیاسی و مجری
جمعه 12 تير 1394 - 08:51

العالم - پادشاه عربستان سعودی دستور داد که یک مجری تلویزیون و یک فعال سیاسی به دلیل توهین به برادرش ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه پیشین این کشور و دوران زمامداری وی، محاکمه و ممنوع التصویر شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی علاوه بر ارجاع پرونده محسن العواجی و عبدالله المدیفر به اداره تحقیقات و دادستانی کل این کشور برای محاکمه آنها، دستور داد که برنامه "فی الصمیم" "درعمق" با اجرای المدیفر که هر ساله در ماه مبارک رمضان از شبکه "روتانا خلیجیه" وابسته به شاهزاده الولید بن طلال آل سعود، میلیاردر سعودی و برادرزاده ملک سلمان پخش می شد، برای همیشه متوقف شود.

در همین حال، مجتهد فعال مشهور عربستانی @mujtahidd در این باره دیدگاه دیگری دارد و سه علت را برای تصمیم پادشاه عربستان مبنی بر توقف برنامه و تادیب العواجی و المدیفر یادآور شده و می گوید: این موضوع ربطی به انتقاد این دو نفر از ملک عبدالله ندارد.

وی افزود: در حقیقت انتقاد از دوران زمامداری ملک عبدالله، انتقاد سنگینی از پادشاهی کنونی عربستان است.

وی با اشاره به حضور دیگر میهمانان برنامه مانند "برجس البرجس" نتیجه گیری می کند که "محمد بن نایف" ولیعهد سعودی احساس خوبی به ولید بن طلال مالک روتانا ندارد و توسعه این برنامه را شگرد بن طلال برای ضربه زدن به او در آینده با استفاده از برنامه "فی الصمیم" می داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها