تازه‌ترین گزارش العالم از مذاکرات هسته‌ای وین

تازه‌ترین گزارش العالم از مذاکرات هسته‌ای وین
يکشنبه 14 تير 1394 - 22:18

فردا، دوشنبه روز مهمی در تاریخ مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1 + 5 خواهد بود و احتمالاً وزرای امور خارجه این گروه پس از رایزنی با مقامات خود به وین بازخواهند گشت تا دیدگاه رسمی دولت‌های متبوع خود را اعلام کنند.

 نوید بهروز خبرنگار اعزامی شبکه خبری العالم به وین، عصر یکشنبه اعلام کرد: مذاکرات هسته ای وین با پیشرفت خوبی همراه است و توافقنامه احتمالی اگر امضاء شود، "طرح جامع اقدام مشترک" نامیده خواهد شد.

به گفته خبرنگار العالم، اجرای توافقنامۀ احتمالی 3 مرحله ای خواهد بود؛ مرحله اول شامل اعلام حصول توافق بدون امضای متن آن؛ و توافق در صورت رفع اختلافات احتمالاً روز سه شنبه این هفته به دست خواهد آمد و 2 ماه یا 3 ماه پس از حصول توافق هر یک از طرف های آمریکایی، ایرانی و اروپایی شروع به تصویب توافق حاصله خواهد کرد.  

مرحله دوم شامل آغاز اجرای توافق خواهد بود که 2 ماه یا 3 ماه طول خواهد کشید و مرحله سوم نیز شامل رفع تحریم های ایران و پایبندی این کشور به تعهداتش خواهد بود.

خبرنگار اعزامی العالم به وین افزود: در دو روز آینده و در پی حصول توافق احتمالی، شورای امنیت سازمان ملل متحد احتمالاً قطعنامه ای برای تأیید توافق و لغو تحریم های ایران صادرخواهد کرد.

به گفته خبرنگار العالم، موافقت شورای امنیت با توافق هسته ای ایران و گروه 1 + 5 برای همه طرف ها الزام آور خواهد بود و پیش بینی می شود که در یک یا دو روز آینده نشست های معاونین وزرای امور خارجه پایان یابد و متن توافق پس از ویرایش به وزرای امورخارجه ارائه شود و متعاقباً وزرای خارجه یا با متن نهایی موافقت کنند یا اینکه سناریوی دیگری پیش بیاید. البته هیأت مذاکره کننده ایرانی ترجیح می دهد که به جای موافقت با توافق بد، بدون حصول هیچ توافقی به تهران بازگردد.

15:30- 7/5- TOK

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها