پیش‌روی ارتش سوریه در زبدانی ادامه دارد

دوشنبه 15 تير 1394 - 20:27

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت پس از به دست گرفتن کنترل مناطق مسکونی در السلطانی و رسیدن به مثلث منطقه جامع الهدی در داخل شهر الزبدانی در ریف دمشق، به پیشروی خود ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، نیروهای ارتش سوریه درحال تثبیت ایست های بازرسی نظامی در مناطق تحت سلطه خود هستند و منطقه راهبردی الجمعیات درغرب زبدانی و نیز منطقه السلطانی واقع در شرق زبدانی را از سلطه عناصر مسلح خارج کردند و درگیری آنان با گروه های مسلح به سمت مرکز شهر ادامه دارد.

این گزارش به نقل از یک منبع نظامی سوری حاکیست که نیروهای ارتش سوریه بعد از به دست گرفتن کنترل مناطق الجمعیات و السلطانی، خسارت زیادی به تروریست ها وارد کردند.

منابع محلی نیز اعلام کردند که گروه های مسلح در مرکز شهر پنهان شده اند و بسیاری ازعناصر مسلح به سمت منطقه جرود فرار کردند و تعداد فراری ها حدود 500 نفر تخمین زده شده است.

دراین حال، حملات ارتش سوریه علیه مواضع گروه های مسلح در داخل این شهر و مرکز آن ادامه دارد. منابع نظامی پیش بینی کرده اند که با به دست گرفتن کنترل شرق و غرب از سوی نیروهای ارتش و نیروهای مقاومت، عملیات نظامی به سمت مرکز شهر ادامه پیدا کند.

خبرنگار العالم درباره اوضاع منطقه درعا نیز گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه به مواضع عناصر مسلح در شرق و شمال این شهر به ویژه در منطقه النعیمه حمله کردند و ارتش برخی از خودرو های عناصر مسلح را نزدیک السنتر و نیز در منطقه صیدا که از مهم ترین گذرگاه های عناصر مسلح به سمت مناطق اشتراک و اردن به شمار می رود، هدف قرارداد.

خبرنگار شبکه العالم همچنین از هلاکت "ابومصعب الکیماوی" سرکرده جبهه النصره در درگیری با عناصر داعش خبر داد و گفت که در درگیری های شدید عناصر مسلح جبهه النصره با گروه موسوم به "لواء الیرموک" عده ای کشته شدند.

این گزارش همچنین از کشته و زخمی شدن عده ای بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در گذرگاه "قارقامیش" در شهر جرابلس سوریه نزدیک مرزهای ترکیه خبر داد.

براساس این گزارش، هنگام تلاش عناصر مسلح برای عبور از ترکیه به مناطق تحت سلطه نیروهای یگان های کرد، نزدیک گذرگاه تل ابیض تبادل آتش روی داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها