آیا درگیری تل ابیض بین کردها و ترکیه بود؟+ویدئو

سه شنبه 16 تير 1394 - 08:40

عین العرب، العالم ـ سخنگوی رسمی جنبش تجمع دموکراتیک کردهای سوریه تاکید کرد که درگیری های روز گذشته در تل ابیض در مرز ترکیه، با گروه تروریستی داعش و نه با ارتش ترکیه بوده است.

شفان خابوری در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: پس از تسلط یگانهای حمایت از کردها بر پل ابیض در جنوب شهر الحسکه برای محاصره عناصر داعش در این شهر، گروه تروریستی داعش با هدف کاهش فشارها علیه عناصر خود، حمله ای گسترده از تقاطع بدیع عالی در جاده بین المللی و روستای شیرکراک و الغنطری تا عین عیسی آغاز کرد.

وی افزود: داعش فقط در جبهه عین عیسی جایی که نیروهای برکان الفرات متمرکز بودند، پیشروی کرد؛ در حالی که تیپ 190 همچنان تحت سیطره نیروهای حمایت از کردها است. اما در درگیریهای شدیدی که به وقوع پیوست، داعش از عین عیسی بیرون رانده شد و یگانهای حمایت از کردها در شهرک صرین به طور گسترده پیشروی کردند.

سخنگوی رسمی جنبش تجمع دموکراتیک کردهای سوریه خاطرنشان کرد که داعش در حال حاضر تلاش می کند تا خسارتهای خود در تل ابیض را جبران کند.

یادآور می شود که ديده بان سوريه وابسته به گروه مخالفان خارج نشين سوریه پیشتر بر وقوع درگیریها در شب گذشته تاکید کرده بود و گفت که شماری از عناصر مسلح در تبادل آتش میان ارتش ترکیه و مبارزان یگانهای حمایت از کردها کشته شدند.

دیده بان سوریه تصریح کرد که اقدام آنکارا و کردها در تکذیب وقوع درگیری امری طبیعی است تا از هرگونه تشدید اوضاع میان یکدیگر در مرحله آتی دوری کنند. پس از برخی افشاگری ها درباره قصد آنکارا برای نفوذ به خاک سوریه به منظور آنچه ممانعت از برپایی دولت کرد در مرزها خوانده است، نیروهای ترک در مرز با سوریه مستقر شدند.

پربیننده ترین خبرها