ردپای سه برادر سعودی در انفجار کویت

ردپای سه برادر سعودی در انفجار کویت
سه شنبه 16 تير 1394 - 13:38

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان، از شناسایی و دستگیری سه برادر سعودی خبر داد که مظنون به دست داشتن در انفجار مسجد شیعیان در کویت هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان خاطرنشان کرد: تحقیقاتی که با هماهنگی و همکاری مراجع ذیربط در کویت برای شناسایی عوامل جنایت انفجار تروریستی در مسجد امام صادق (ع) در کویت صورت گرفت، منجر به شناسایی و دستگیری سه برادر سعودی شد که به احتمال بسیار زیاد با این جنایت در ارتباط هستند.

به نوشتۀ روزنامۀ الحیات، از این سه برادر، دو تن متولد کویت هستند و با برادر چهارمشان که در سوریه به همراه داعش می جنگند، در ارتباطند.

نهادهای امنیتی کویت، یکی از این برادران را که در این کشور حضور دارد، بازداشت کرد تا او را به عربستان سعودی تحویل دهد. یکی دیگر از برادران نیز در استان طائف بازداشت شد. برادر سوم نیز پس از محاصره خانه اش در منطقه حی المضخه در استان الخفجی به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کرد و پس از زخمی کردن دو پلیس، سرانجام بازداشت شد.

یک عامل انتحاری سعودی اخیرا با منفجر کردن خود در مسجد امام صادق (ع) در منطقه الصوابر کویت، 27 نمازگزار شیعه را شهید و 227 نفر دیگر را زخمی کرد. گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها