آمریکا و ترکیه راههای عملیات علیه داعش را بررسی می کنند

آمریکا و ترکیه راههای عملیات علیه داعش را بررسی می کنند
چهارشنبه 17 تير 1394 - 12:01

العالم- نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور گروه موسوم به ائتلاف مبارزه با داعش به منظور گفتگو با مقام های ترکیه در خصوص راه های استفاده از پایگاه های نظامی این کشور علیه مواضع داعش در سوریه، وارد آنکارا شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه حریت چاپ ترکیه، جان آلن، روز سه شنبه درحضور سفیر آمریکا در آنکارا با فریدون سیرین اوغلو، مشاور وزیر خارجه ترکیه و هماهنگ کننده عملیات مقابله با داعش دیدار کرد.

به نوشته این روزنامه به نقل از منابع نظامی، آلن  در خصوص امکان استفاده نیروهای آمریکایی از پایگاه های نظامی به ویژه پایگاه انجرلیک در جنوب ترکیه علیه مواضع داعش با مقام های آنکارا به تبادل نظرپرداخت.

این روزنامه در ادامه نوشت: نماینده ویژه اوباما در مذاکرات مشترک خود با چند تن از مسوولان ترکیه ، در باره آخرین تحولات سوریه، راه‌های تقویت همکاری‌های نظامی میان دو کشور برای مقابله با داعش و ارائه برنامه‌های آموزشی برای "مخالفان میانه رو" سوریه برای به اصطلاح مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت‌وگو کرد.

آلن در حالی راهی ترکیه شد که این کشور نیروهای نظامی اش را در مرز سوریه تقویت کرده است و تجهیزات و تسلیحات نظامی مانند یگان های توپخانه و سامانه های موشکی ضد هوایی در مرز مستقر کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها