نشست محرمانه نمایندگان عشایر سوریه در ژنو

نشست محرمانه نمایندگان عشایر سوریه در ژنو
چهارشنبه 17 تير 1394 - 12:14

العالم - یک روزنامه انگلیسی از نشست محرمانه نمایندگان تعدادی از عشایر سوریه با طرف های غربی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در ژنو برای آنچه مقابله با گروه تروریستی داعش خوانده شده است، خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " ایندیپندنت " با انتشار گزارشی از "کیم سینگوبتا" خبرنگار خود در ژنو، از دیدار محرمانه نمایندگان تعدادی از عشایر سوریه با طرف های غربی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در ژنو برای بررسی راههای مقابله با داعش پرده برداشت.

این خبرنگار نوشت: "عشایر تاثیرگذار در جامعه سوریه، ائتلاف جدیدی را تشکیل و برای رهایی کشورشان از جنگ داخلی موجود، نشست های محرمانه ای در ژنو برگزار کردند".

وی افزود: "سران عشایر با وزرایی از عربستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس و افراد طرفدار خود در اپوزیسون سوریه دیدار کردند و قرار است با عبدالله دوم پادشاه اردن نیز ملاقات کنند".

سینگوبتا نوشت: سران عشایر خود شاهد ریخته شدن خون هموطنانشان، زندگی جامعه در ترس و وحشت و نابودی مهمترین آثار باستانی و تاریخی کشورشان هستند.

خبرنگار ایندیپندنت ابراز عقیده کرد: "نمایندگان عشایر سوریه بخشی از گروه مخالفان خارج نشین موسوم به ائتلاف ملی سوری نیستند یا تلاش نمی کنند که جای این گروه را بگیرند چرا که برخی از آنها هنوز در سوریه زندگی می کنند و برخی هم به ناچار به خاطر نظام سوریه یا گروه داعش در تبعید زندگی می کنند".

این روزنامه افزود: سران این عشایر با دیده تردید به مقاصد آمریکا که از آنها می خواهد با داعش مبارزه کنند، می نگرند و یکی از آنها به نام شیخ ایاد می گوید که آنها همچنان بدون هرگونه کمک آمریکا و پشتیبانی هوایی این کشور، به مقابله با داعش ادامه می دهند.

به نوشته ایندیپندنت، وی در پایان با درخواست از آمریکا برای تامین پشتیبانی هوایی و برخورد عادلانه با آنها این سوال را مطرح کرد که چرا آمریکا از کردها و مبارزان عراقی پشتیبانی هوایی می کند اما ما این پشتیبانی را نمی کند.

پربیننده ترین خبرها