"200 آمریکایی در راه پیوستن به تروریست‌ها در سوریه بودند"

پنج‌شنبه 18 تير 1394 - 21:43

مدیر دفتر تحقیقات پلیس فدرال امریکا گفت: بیش از 200 امریکایی سعی کرده‌اند به گروه‌های تروریستی در سوریه بپیوندند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، جیمز کامی، مدیر دفتر تحقیقات پلیس فدرال امریکا (اف بی آی) گفت: بیش از 200 امریکایی سعی کرده اند به گروههای تروریستی در سوریه بپیوندند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، کامی روز چهارشنبه در گزارش کتبی خود برای کمیسیون جاسوسی مجلس سنای امریکا نوشت: ما بیش از 200 امریکایی را شناسایی کردیم که برای شرکت در درگیریهای سوریه به این کشور رفته یا قصد رفتن داشته اند. البته این تعداد در مقایسه با سایر متحدین بین المللی امریکا بسیار اندک است.

رئیس اف بی آی گفت: این تهدیدها در صدر توجه و اولویتهای دفتر تحقیقاتی پلیس فدرال و کلا دستگاههای اطلاعاتی است.

در اوایل سال جاری میلادی هم جیمز کلابر، رئیس سازمان اطلاعات ملی امریکا تعداد افراد مسلح در گروه تروریستی داعش را 20 هزار نفر؛ و تعداد اتباع کشورهای غربی را حدود 3400 نفر برآورد کرده بود.

کامی در ادامه گفت که دستگاه امنیتی تحت مدیریت وی اقدام به تحلیل و بررسی تأثیرات گروههای مثل داعش بر شهروندان امریکایی و کسانی که به دنبال تحریک به خشونت هستند، می کند.

وی هشدار داد این افراد چه به گروههای تروریستی خارجی وابسته باشند و چه مایل به خروج از امریکا به منظور شرکت در درگیری باشند یا حتی دیگران را تشویق به این کار در داخل جوامع خود کنند، تهدید بزرگی برای امنیت کشور به حساب می آیند. 

در همین راستا وی در جلسه کمیسیون امنیت قضایی سنا نسبت به خطر بهره برداری گروههای تروریستی مثل داعش از رمزنگاری برخی اپلیکیشنهای مخابرات به منظور تسهیل ارتباطات با افراد مورد نظر خود برای جذب در گروه خود هشدار داد.

وی با اشاره به این مطلب در گزارش کتبی خود برای کمیسیون سنا گفت: رمزنگاری تنها فناآوریی نیست که تروریستها و جنایتکاران سعی می کنند برای اهداف خود از آنها بهره برداری کنند. زیرا با گسترش افقی ابزارهای ارتباطات اجتماعی، تروریستها می توانند افراد زودباور را در مقاطع مختلف سنی شناسایی و جذب کنند.

شرکتهای بین المللی تلفن همراه و برخی اپلیکیشنهای تلفنی به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران خود از رمزهای پیچیده ای استفاده می کنند که شکستن آنها بسیار دشوار است.

پربیننده ترین خبرها