شمخانی: جواب تهدیدها، پافشاری بر خطوط قرمز است

شمخانی: جواب تهدیدها، پافشاری بر خطوط قرمز است
جمعه 19 تير 1394 - 18:19

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی جواب تهدیدهای غرب را ایستادگی روی خطوط قرمز دانست.

"علی شمخانی" روز جمعه در تظاهرات روز جهانی قدس به خبرنگار شبکه العالم گفت: در سالهای اخیر تلاشهای بسیاری صورت گرفت تا از اهمیت موضوع فلسطین کاسته شود و در اولویت نباشد.
شمخانی افزود: صهیونیستها برای این کار ابزار ساختند؛ جریانی به اسم تکفیری آمد و شکل گرفت و تقویت شد تا به جای تمرکز بر روی موضوع فلسطین، مرزهای درون جهان اسلام را خونین کند.
وی با این حال تأکید کرد: روز قدس سال 94 مانند سال 58 از نظر سیاسی این را می‌گوید که ای ملت اسلام که در رمضان روزه دارید، در قدر پاسدار آموزه‌های دینی هستید؛ موضوع اصلی جهان اسلام موضوع فلسطین است و این امر تغییر پذیر نیست.
شمخانی درباره تهدیدهای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران همزمان با مذاکرات هسته‌ای در وین گفت: تهدیدهای غرب همواره وجود داشته است، و این تهدیدها از انعکاس رسانه‌ای وتلویزیونی نتوانسته فراتر رود، و عملیاتی شود؛ به دلیل اینکه آنها توان جنگ با ملت ایران را ندارند.
شمخانی خاطرنشان کرد: جواب تهدید آنها ایستادگی روی خطوطی است که تحت عنوان خطوط قرمز ما بین ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای رایج است.
وی افزود: ما امیدواریم که آنها دست از زیاده خواهی بکشند. تجربه بیش از سه دهه انقلاب باید این امر را برای آنها روشن کرده باشد که ملت ایران تسلیم پذیر نیست و ملت عزتمندی است که اگر به آن احترام گذاشته شود، احترام می گذارد.
شمخانی در خصوص شعارهای مردم در حمایت از یمن و فلسطین در تظاهرات روز جهانی قدس گفت: تجاوز تجاوز است، چه توسط صهیونستها و چه توسط عربستان سعودی.

پربیننده ترین خبرها