عربستان آتش بس را از نخستین دقایق نقض کرد

عربستان آتش بس را از نخستین دقایق نقض کرد
شنبه 20 تير 1394 - 12:55

جنگنده های عربستان سعودی دقایقی بعد از آغاز آتش بس، با حمله به مناطق غیر نظامی در یمن آتش بسی را که نیمه شب جمعه اجرا شده بود، نقض کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع یمنی گفتند: پس از آغاز "آتش‌بس بشردوستانه" در یمن، حملات هوایی عربستان سعودی علیه مواضعی در صنعا از سر گرفته شد همچنین گزارش‌هایی درباره درگیری شدید در شهر تعز منتشر شده است.

جنگنده های عربستان چندین بار به صنعا حمله کرده و پایگاه نظامی در منطقه سعوان و تیپ پنجم رباط در بلحج و برخی مناطق غیر نظامی در تعز و عدن را هدف قرار دادند.
این منابع یمنی گفتند: عناصر مسلح وابسته به القاعده و هواداران مسلح عبد ربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی وفراری یمن نیز با حمله به ارتش و کمیته های انقلابی یمن آتش بس را نقض کردند.
در این حملات تعدادی از شهروندان کشته و یا مجروح شدند.

یک منبع نظامی به "یمنی پرس" گفت: جنگنده های دشمن، ساختمانها و پلها در منطقه النقبه و اطراف آن را هدف حمله قرار داده اند.
این منبع نظامی افزود: جنگنده های سعودی نیمه شب جمعه سه بار به اطراف جبل جره و خیابان الاربعین حمله کردند.
وی با اشاره به اینکه عربستان و همدستانش یک ساعت از شروع آتش بس نگذشته بود که آن را نقض کردند، تصریح کرد، آل سعود با نقض آتش بس ثابت کرد که هیچ اهمیتی به سازمان ملل نمی دهد و به مواضع و تصمیمات خود هم احترام نمی گذارد.

پربیننده ترین خبرها