انصارالله :

عربستان مسئول نقض آتش بس دریمن است

عربستان مسئول نقض آتش بس دریمن است
شنبه 20 تير 1394 - 16:43

العالم ـ عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: عربستان آتش بس را نقض کرد و برخی گروه های وابسته به آن در یمن از همان ابتدا اعلام کرده بودند که به این آتش بس اهمیتی نمی دهند.

محمد بخیتی در گفت وگوی تلفنی با شبکه خبری العالم درباره دلایل نقض آتش بس در یمن از سوی عربستان و گروه های وابسته به آن اظهار کرد: این گروه تروریستی القاعده و شبه نظامیان عبدربه منصور هادی بودند که پس از اعلام آتش بس به نیروهای ارتش یمن در تعز حمله کردند.

احمد عسیری سخنگوی ائتلاف عربی - آمریکای به سرکردگی عربستان علیه مردم یمن نیز رسما اعلام کرد که عربستان آتش بس یمن را تایید نمی کند و آن را به رسمیت نمی شناسد.

در مقابل عبدالملک حوثی رهبر جنبش انصارالله طی سخنانی با اشاره به اینکه گزینه‌های پیش رو برای مقابله با تجاوزهای عربستان راهبردی و مهم است، گفت: در صورت تداوم تجاوز عربستان علیه یمن بسیج عمومی در این کشوراعلام می‌کنم.

بنا براعلام سازمان ملل قرار بود که از روز جمعه در یمن آتش بس برقرار شود که این امر با تجاوز گسترده عربستان به یمن و بمباران آن نقض شد.شورای امنیت نیز امروز طی بیانیه ای خواستار برقراری آتش بس در یمن شد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها