اسد: توافق اتمی نقطه تحول بزرگی برای جهان است

اسد: توافق اتمی نقطه تحول بزرگی برای جهان است
سه شنبه 23 تير 1394 - 18:59

رییس جمهور سوریه با ارسال پیام تبریک به مقام معظم رهبری و رییس جمهور کشورمان به نتیجه رسیدن مذاکرات وین را تبریک گفت و آن را نقطه تحولی بزرگ برای ایران، منطقه و دنیا خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار اسد" در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: شادمانم که جمهوری اسلامی ایران این پیروزی عظیم را در زمینه دستیابی به توافق نهایی با گروه پنج به علاوه یک درباره پرونده اتمی ایران به دست آورد، و به نام مردم سوریه و خودم به حضرتعالی و مردم کشور برادر ایران از صمیم قلب این دستاورد تاریخی را صمیمانه تبریک می گویم. 
وی افزود: بدون شک این توافق اوج پایداری مردم ایران با تمام اقشار و رویکردهایش در برابر تحریمهای ظالمانه تحمیل شده است که به رغم شدتش مردم کشور باستانی ایران را به طرف فرصتی برای تقویت توانمندی ذاتی و افزایش سطح پژوهش ها و دانشگاه ها و دستاوردهایش سوق داد تا جایی که به مرحله ای رسید که دنیا دستاوردهایش را به رسمیت بشناسد.
اسد خاطرنشان کرد: امضای این توافق نقطه تحولی بزرگ در تاریخ ایران، منطقه و جهان و اعترافی قاطع از طرف کشورهای جهان به مسالمت آمیز بودن برنامه اتمی ایران است که ضامن حفظ حقوق ملی مردم شما و تاکیدی بر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و استقلال تصمیم گیری سیاسی آن است. 
وی تصریح کرد: ما مطمئنیم که جمهوری اسلامی ایران با گستردگی بیشتر به حمایت از مسائل عادلانه ملت ها و تلاش برای استقرار صلح و ثبات در منطقه و جهان ادامه خواهد داد.   
اسد تأکید کرد: گرم ترین تبریکاتم را برای حضرتعالی و از طریق شما برای هیئت ایرانی مذاکره کننده مورد تاکید قرار می دهم و برای شما آرزوی سلامتی و توفیق و برای ملت ایران عزت و سربلندی بیشتر را آرزومندم.
بشار اسد در پیام خود به دکتر حسن روحانی گفت: خوشحالم که امضای توافق نهایی میان جمهوری اسلامی ایرانم و گروه پنج به علاوه یک درباره پرونده اتمی ایران اعلام شد و به نام مردم سوریه و خودم صمیمانه ترین تبریکات قلبی ام را به جنابعالی و مردم کشور برادر ایران اعلام نموده و  برای شما آرزوی موفقیت بیشتر و برای مردم ایران سربلندی و عزت بیشتر را خواستارم.   
اسد افزود: دستیابی به توافق نهایی درباره پرونده اتمی ایران نه تنها باعث تحقق حقوق مردم ایران در زمینه برخورداری از فناوری هسته ای صلح آمیز می شود بلکه امکان تضمین حقوق ملی مردم شما را تقویت می کند به ویژه پس از آنکه دنیا صداقت و مناعت طبع جمهوری اسلامی ایران، مردم، مذاکره کنندگان و دولتش را شاهد بود.     
وی ادامه داد، این توافق نقطه عطفی اساسی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و روابطش با کشورهای منطقه و جهان بوده و شکی نداریم روزهای آینده شاهد نقش سازنده بیشتر جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمایت از حقوق ملت ها و تحکیم پایه های صلح وروابط دوستانه میان کشورها خواهد بود که خیر تمام بشریت در آن می باشد.
اسد گفت: دیگر بار به حضرتعالی و از طریق شما به مردم کشور برادر ایران این دستاورد تاریخی را صمیمانه تبریک می گویم که پیروزی تمام دوستداران صلح و عدالت در جهان است و صمیمانه ترین مراتب مودت و احترام اینجانب را پذیرا باشید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها