آمادگی روسیه برای کمک به اجرای توافقنامه

آمادگی روسیه برای کمک به اجرای توافقنامه
سه شنبه 23 تير 1394 - 22:56

رئیس جمهور روسیه ضمن استقبال از توافق هسته ای شش قدرت جهانی با ایران در وین تاکید کرد که کشورش برای به اجرا درآمدن مفاد این توافق همه توان خود را به کار خواهد بست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در بیانیه ای که در سایت  اطلاع رسانی کرملین منتشر شد، آمده است: روسیه از توافقی که امروز در وین برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران حاصل شد استقبال می کند و ما مطمئنیم که امروز همه دنیا نفس راحت کشیدند.
این بیانیه می افزاید: از آن جا که توافقنامه به صورت مرحله ای و مقابله به مثل طراحی شد طرف روسی همواره و در تمام مراحل مذاکرات سخت و دشوار که سالها به طول انجامید از آن حمایت کرده است ضمن این که این توافقنامه بر اساس قوانین بین المللی و در راس آنها معاهده منع گسترش سلاح هسته ای و پروتکل الحاقی تنظیم شده است.
در این بیانیه همچنین آمده است که علی رغم تلاش ها برای توجیه سناریوهای به کارگیری زور، شرکت کنندگان در مذاکرات به صورت جدی برای ثبات و همکاری تلاش کردند و این نتیجه با صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تثبیت خواهد شد.
بیانیه کرملین می افزاید: مسکو تمام توانش را برای به اجرا در آمدن تمام مفاد و ظرفیت های توافقنامه به کار خواهد گرفت تا این توافق در تحکیم امنیت بین المللی و منطقه ای سهیم باشد و گامی باشد برای جهانی شدن عدم گسترش اسلحه هسته ای و داشتن منطقه ای خالی از سلاح کشتار جمعی و ایجاد ائتلاف چند جانبه در منطقه برای مقابله با خطر تروریسم.
این بیانیه در پایان ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها و در درجه اول کشورهای 5+1 به راه حل هایی که به آن دست یافته اند وفادار بمانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها