واکنش رسانه‌های صهیونیستی به نتیجه مذاکرات وین؛

بهانه "بمب" را از نتانیاهو گرفتند

بهانه
چهارشنبه 24 تير 1394 - 09:36

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نتیجه مذاکرات هسته‌ای در وین را شکست بزرگی برای نخست وزیر این رژیم می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "هاآرتص" در مطلبی به قلم "ن.میخائیل" تأکید کرد: "بیچاره نتانیاهو، (بهانه) بمب ایران را از او گرفتند".
در ادامه این مطلب آمده است: "منشأ قدرت او (نتانیاهو) بمب ایران بود ... نتانیاهو اکنون به کجا می‌رود؟ با دقت بیشتر می توانیم از اکنون نشانه‌های نخست ترس را ببینیم: سرخوردگی، پنهان شدند، لرزش ساده هنگام شانه کردن موهایش، و پافشاری بر چیزی که تغیری نکرده است. ولی واقعیت بسیار بد ظاهر می شود: بمب رفت. از اکنون نتانیاهو مانند کودکی است که پتوی محافظ خود را از دست داده، و خرسی که او بیشتر از هر چیز دیگر دوست داشت، به زباله رفته است."
"چیلو روزنبرگ" هم در سایت "نیوز 1" نوشت: "اکنون زمان آن فرا رسیده است که به مردم پاسخگو باشیم.. کسی که این حملات طولانی و طاقت فرسا را برای به شکست کشاندن این توافق هدایت کرد، باید به ملت اسرائیل حساب پس دهد. حقیقت تاریخی این است که ایران و کشورهای بزرگ درباره موضوع برنامه هسته‌ای به توافق رسیدند."
سایت "قضیه مرکزیه" هم در مطلبی تأکید کرد: "امضای توافقنامه تاریخی بین ایران و کشورهای بزرگ، سقوط سهمگین نتانیاهو است".
این سایت صهیونیستی ادامه داد: "سقوط سهمگین نتانیاهو، واکنشهای شدیدی را در محافل سیاسی بر می‌انگیزد. این توافق در درجه نخست شکستی بزرگ برای نتانیاهو و سیاستهای او است. وی این موضوع را به یک مسأله شخصی آزار دهنده تبدیل کرد. او به رئیس و اوباما توهین می‌کند. نتانیاهو کاملا در این ارزیابی‌های خود اشتباه کرد که حامی میلیاردرش شلدون ادلسون می تواند در سناریوهای مختلف او را یاری دهد، و یا اعضای کنگره مانع توافق شوند و از امضا شدن آن جلوگیری کنند. نتیجه برعکس بود: نتانیاهو به صورت شخصی با اوباما درگیر شد و به شدت به جایگاه اسرائیل ضربه زد، آنهم نزد کشوری که بیشترین حمایت را از اسرائیل انجام می‌دهد، درحالیکه بدون آن (آمریکا) در حضور ما در اینجا جای شک و تردید خواهد بود."
"بن کسبیت" هم در سایت روزنامه "معاریو" نوشت: "به هر حال ما شکست خوردیم. توافق هسته‌ای شکست شخصی نتانیاهو است.
وی افزود: "از هر نظر که بنگریم، سخن از شکست شخصی نتانیاهو است که از دو دهه قبل به دنبال یک مسأله است: جلوگیری از هسته ای شدن ایران. او وعده این مأموریت را داد، و در اجرای آن شکست خورد."

پربیننده ترین خبرها