احداث پایگاه نظامی آمریکا در تونس تکذیب شد

احداث پایگاه نظامی آمریکا در تونس تکذیب شد
پنج‌شنبه 25 تير 1394 - 18:07

رئیس جمهور تونس اخبار منتشر شده درباره تصمیم امریکا برای تأسیس پایگاه نظامی در تونس را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، باجی قائد سبسی، رئیس جمهور تونس گفت: امریکا تصمیمی برای تأسیس پایگاه نظامی در تونس ندارد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی سبسی چهارشنبه شب در یک گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد: عنوان شریک غیر عضو در ناتو در چهارچوب همکاری امنیتی با امریکا، برای تونس مهم است.

اخیرا برخی رسانه های خارجی خبرهایی را دال بر تصمیم امریکا برای تأسیس پایگاه نظامی در یکی از کشورهای شمال افریقا منتشر کرده اند.

امریکا ، جمعه گذشته تونس را به عنوان متحد استراتژیک خود خارج از ناتو اعلام کرد. به این ترتیب تونس شانزدهمین کشوری است که چنین عنوانی دارد.

از سوی دیگر سبسی با اعتراف به وجود برخی خلأهای امنیتی گفت: تروریستها با استفاده از همین خلأهای امنیتی اقدامات تروریستی باردو و سوسه را مرتکب شدند.

در این دو عملیات تروریستی 59 نفر از گردشگران خارجی به همراه عاملان حمله و یک مأمور امنیتی کشته شدند.

رئیس جمهور تونس افزود: ما در حال بازنگری در سیستم امنیتی کشور هستیم و دولت تمام تلاش خود را برای هماهنگی هر چه بیشتر با لیبی و الجزایر برای مبارزه با تروریسم به کار می گیرد. وی گفت: تکمیل دیوار حائل خاکی در مرز با لیبی ممکن مدت طولانی به طول بینجامد.

گفتنی است دولت تونس به منظور جلوگیری از قاچاق و نفوذ تروریستها هفته گذشته ساخت خاکریز با بیش از 200 کیلومتر طول در مرز خود با لیبی و حفر خندقی برابر با طول خاکریز را آغاز کرد.

سبسی در این گفتگوی تلویزیونی با دعوت از سازمانهای کارگری به حمایت از قانون افزود: چالشهای امنیتی و اجتماعی و نابسامانی اوضاع اقتصادی، ضرورت اجرای طرحی را برای آشتی اقتصادی مطرح کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها