درگیری مخالفان نژادپرستی با قومیت‌گرایان استرالیا

درگیری مخالفان نژادپرستی با قومیت‌گرایان استرالیا
شنبه 27 تير 1394 - 22:41

العالم ـ تظاهرات نژادپرستانۀ قومیت‌گرایان استرالیایی، با واکنش مخالفان نژادپرستی مواجه و به خشونت کشیده شد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، دو گروه استرالیایی موسوم به "جنبش بازپس گیری استرالیا" و "جبهه ملی گراهای یکپارچه" از یک سو؛ و شماری از گروههای مخالف نژادپرستی و ضد نفرت پراکنی علیه مسلمانان، در ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا، دو تجمع برگزار کردند که صدها نفر در هر یک از آنها مشارکت داشتند.

شرکت کنندگان در این دو تجمع در ادامه با هم درگیر شدند و این درگیری، نیروهای امنیتی را به واکنش واداشت. پلیس استرالیا از اسپری فلفل برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کرد و دستکم 4 نفر را بازداشت کرد.

جایمس مرلینو معاون رییس حکومت ایالت ویکتوریا، درگیریهایی که در نزدیکی پارلمان ایالت روی داد، نفرت انگیز توصیف کرد. برخی افرادنقابدار در تظاهرات بودند که قصد داشتند از مانع نیروهای پلیس عبور کنند.

وی افزود: پیام ما به تمام شهروندان ویکتوریا این است که با نفرت پراکنی و نژادپرستی مسامحه نخواهد شد. تنوع و تعدد، یکی از عوامل قدرت ماست و همگان باید از این تنوع حمایت کنند.

استفان لین معاون فرمانده پلیس ملبورن هم اظهار داشت: با وجودی که گروه کوچکی از تظاهرکنندگان به خشونت روی آوردند، استفاده از اسپری فلفل قابل توجیه بود. پلیس با خطر عبور کردن تظاهرکنندگان از میان خود مواجه شد و باید از اسپری فلفل استفاده می کرد.

از سوی دیگر واشتی کینوای سخنگوی ائتلاف مخالف نژادپرستی و فاشیستی گفت: گروه ما قصد داشت این پیام را برساند که آرا و نظرات نژادپرستانه در ملبورن قابل قبول نیستند.

گفتنی است، جنبش نژادپرست "بازپس گیری استرالیا" در آدلاید مرکز ایالت جنوب استرالیا هم تظاهراتی برگزار کرد، اما در آنجا هم تعداد تظاهرکنندگان مخالف نژادپرستی از نیروهای این جنبش فراتر رفت.

تظاهرات دیگری هم از سوی این جنبش در مناطق دیگری از این کشور برگزار خواهد شد و قرار است جرج کریستنین نماینده پارلمان، در تظاهراتی در ماکای در ایالت کوئینزلند سخنرانی کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها