پیشنهاد عربستان به حماس برای مزدوری دریمن

پیشنهاد عربستان به حماس برای مزدوری دریمن
دوشنبه 29 تير 1394 - 17:18

العالم - "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان پیشنهاد کرده است که در ازای اعزام نیرو به یمن برای جنگیدن توسط فلسطینی ها، ماهیانه 20 میلیون دلار به حماس پرداخت کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از منابع یمنی، در سفری که خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش حماس به عربستان داشته از وی خواسته شده تا 700 نیروی نظامی این جنبش علیه یمن وارد عمل شوند.

عربستان برای ادامه تجاوز خود به مردم مظلوم یمن دست به دامن بسیاری از کشورها شده و از آنها درخواست کمک کرده است.

5 روز پیش هیاتی از حماس به ریاست خالد مشعل در سفری دو روزه به عربستان با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و ولیعهد وی دیدار و گفت وگو کرد.

جنبش حماس و حکومت خودگردان فلسطین از همان ابتدای تجاوز جنگنده های آل سعود و ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن از متجاوزان عربستانی و ائتلاف عربی - آمریکایی حمایت کردند.

در عین حال روزنامه القدس العربی روز دوشنبه گزارش کرد که حماس از گزارشی که یکی از خبرگزاری های ایران، مبنی بر توافق این جنبش با ریاض برای مشارکت صدها تن از نیروهای حماس در تجاوز علیه یمن، منتشر کرده، انتقاد کرد.

عربستان با ائتلاف 9 کشورعربی به جز عمان و با همراهی آمریکا از 6 فروردین حملات گسترده ای علیه یمن و زیرساخت های این کشور انجام داده و با آنکه بارها آتش بس در یمن اعلام شده اما رژیم عربستان هر بار آتش بس را نقض کرده و منازل مسکونی و غیر نظامیان یمنی را هدف حملات خود قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها