داعش، استفاده از اینترنت را در الرقه ممنوع کرد!

داعش، استفاده از اینترنت را در الرقه ممنوع کرد!
دوشنبه 29 تير 1394 - 20:17

العالم ـ گروه تروریستی داعش ارائه خدمات اینترنتی در منازل مسکونی در رقه را منع و آن را محدود به کافی نت ها کرد تا امکان نظارت وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، داعش از ارائه دهندگان اینترنت خواست تا خدمات اینترنتی خود به منازل مسکونی از جمله منازل عناصر تروریستی این گروهک را نیز در الرقه متوقف کنند و برای اعمال نظارت، اینترنت را فقط محدود به کافی نت ها کرد.

سازمان موسوم به ديده بان حقوق بشر سوريه وابسته به گروه مخالفان خارج نشين سوريه، امروز (دوشنبه) با تایید خبر قطع دسترسی به اینترنت خصوصی در الرقه، هدف از آن را بایکوت رسانه ای حوادث این شهر دانست.

پایگاه اینترنتی "رقه در سکوت سربریده می شود" متعلق به گروهی از فعالان که اقدام های داعش در رقه را مستندسازی می کنند، تصویری از اطلاعیه ای که اخیرا داعش در شهر توزیع کرد، منتشر کردند که به موجب آن همه کافی نت ها موظفند وای فای خود را بسته و استفاده از آن را به داخل مغازه محدود کنند، ارائه این خدمات حتی برای عناصر داعش نیز ممنوع است.

این اطلاعیه داعش که تاریخ آن به روز یکشنبه بازمی گردد، برای قطع اینترنت، چهار روزمهلت تعیین کرده است؛ همچنین تخلف کنندگان درمعرض بازخواست قرار خواهند گرفت.

دیده بان سوریه وابسته به گروه مخالفان خارج نشین سوریه تصریح کرده که داعش می کوشد با این اقدام تمام آنانی که اخبار داعش را منتشر می کنند، بازداشت و نیز حوادث شهر رقه که پایگاه اصلی این گروه تروریستی در سوریه به شمار می آید را بایکوت کند.

بنا به اعلام  سازمان موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه، همچنین داعش سعی می کند با قطع ارتباط عناصر غیرسوری خود با خانواده هایشان، از بازگشت آنها به کشورشان جلوگیری کند و یا اینکه جاسوسی برخی از آنها برای  سازمان های اطلاعاتی کشورشان را خنثی سازد.

گروه تروریستی داعش تقریبا به طور کامل بر استان الرقه به استثنای نواری از روستاها و شهرکها و نیز شهر مرزی تل ابیض، مسلط است.

شهر تل ابیض اخیرا به کنترل مبارزان کرد درآمده است.

شهر و یا امارت الرقه به مثابه پایتختی برای داعش به شمار می آید؛ داعش در این شهر قوانین سخت اعمال می کند و دست به اقدام های وحشیانه می زند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها