سازمان دیده بان حقوق بشر:

کودک‌آزاری صهیونیست‌ها‌هنگام‌بازداشت فلسطینی‌ها

کودک‌آزاری صهیونیست‌ها‌هنگام‌بازداشت فلسطینی‌ها
دوشنبه 29 تير 1394 - 22:22

العالم - سازمان دیده بان حقوق بشر، از جنایت های رژیم صهیونیستی در به کارگیری خشونت هنگام بازداشت کودکان و نوجوانان فلسطینی پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این سازمان با اشاره به وضعیت چند کودک فلسطینی که در تظاهرات و ناآرامی های گسترده سال گذشته در بخش شرقی بیت المقدس و کرانه باختری، بازداشت شدند، اعلام کرد: (رژیم اسرائیل) درباره دستگیری یا مکان نگهداری این کودکان، به والدینشان هیچ توضیحی نمی دهد.

"سارا لیا ویتسون" رئیس واحد خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشر، از دولت آمریکا خواست رژیم صهیونیستی را برای کنار گذاشتن اینگونه اقدامات مغایر حقوق بشر، تحت فشار قرار دهد.

این گزارش همزمان با سفر "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا به فلسطین اشغالی منتشر شد.

سازمان دیده بان حقوق بشر با بیان جزییات بازداشت خشونت بار 6 کودک فلسطینی خاطر نشان کرد: نیروهای اسرائیلی، برای بازداشت کودکان فلسطینی، به خشونت غیرضروری متوسل می شوند.

بر پایه این گزارش، تفنگداران رژیم صهیونیستی، گلوی کودکان را تا حد خفگی فشرده، به سوی آنها گلوله های گازاشک آور پرتاب کرده، آنها را در بازداشتگاه کتک زده و بدون حضور پدر و مادر یا وکیلان تهدید و بازجویی و از دادن اطلاع به والدینشان درباره مکان نگهداری آن ها، خودداری کرده اند.

در این گزارش، با استناد به پرونده یک کودک 11 ساله به نام رشید که در نوامبر گذشته در بخش شرقی بیت المقدس اشغالی دستگیر شده بود، آمده است: افسران امنیتی رژیم صهیونیستی، کیسه ای بر سرش کشیده و در حالی که به او فحش و ناسزا می گفتند، او را به باد کتک گرفتند.

رشید، به پرتاب سنگ در جریان ناآرامی های چند ماهه بیت المقدس متهم بود؛ این ناآرامی ها، پیش و پس از تهاجم نظامی 50 روزه تابستان گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه رخ داد؛ در این ناآرامی ها، چندین فلسطینی به دست عناصر صهیونیست کشته شدند.

سازمان دیده بان حقوق بشر به نقل از مادر ملک الخطیب دختر 14 سال فلسطینی ساکن کرانه باختری اعلام کرد: این دختر، به اتهام پرتاب سنگ به سوی یک جاده که اسرائیلی ها از آن استفاده می کنند، به صورت خشونت آمیزی دستگیر شد.

به گفته خوله مادر ملک، 4 نظامی رژیم صهیونیستی وی را در دوره بازداشت با ابزاری شبیه باتوم تا هنگام بیهوش شدن، کتک زدند و هنگامی که روی زمین افتاد، نظامیان صهیونیست به وی لگد زده و یک نظامی روی گردن وی ایستاد.

خانواده های فلسطینی در همه موارد ثبت شده به وسیله گروه دیده بان حقوق بشر، گفته اند که نظامیان رژیم صهیونیستی والدین کودکان فلسطینی را از بازداشت فرزندانشان آگاه نکرده و از این کودکان بدون آن که به آنان اجازه تماس با والدین یا وکیلانشان پیش از بازجویی را بدهند، بازجویی کرده اند.

سه کودک فلسطینی نیز گفتند که آن ها پس از تهدید بازجویان، به امضا کردن متن اعترافات نوشته شده به زبان عبری وادار شدند و این در حالی است که آن ها اساسا این زبان را بلد نیستند.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر، ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی در دوره بازداشت، کودکان فلسطینی را به شدت ترسانده بودند، تا جایی که این کودکان، پس از آن، همواره کابوس لحظات شکنجه را می بینند.

26

پربیننده ترین خبرها