خبرنگاری که آوارگی را تجربه کرد

خبرنگاری که آوارگی را تجربه کرد
چهارشنبه 31 تير 1394 - 09:21

" اسراء البحیصی" خبرنگار شبکه العالم در فلسطین، همانند ساکنان منطقه الشجاعیه در باریکه غزه، آوارگی را به دنبال حمله 50 روزه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تجربه کرده است.

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از پایگاه "الوطنیه "، " إسرا البحیصی" در پوشش اخبار و تحولات جنگ 50 روزه رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه، روزهای سختی را پشت سرگذاشت و علاوه بر حرفه سخت خبرنگاری، مانند دیگر ساکنان باریکه غزه قربانی جنگ و بحران دراین منطقه بود.

خبرنگار شبکه العالم درباره تاثیر جنگ 50 روزه رژیم اسرائیل علیه باریکه غزه می گوید که این جنگ ویرانگر، وی را به مدت 51 روز ازخانه و خانواده اش در دیرالبلح در باریکه غزه دور کرد و وی به ناچار دردفترکارش می خوابید.

به گفته البحیصی، وی درنتیجه حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به غزه، آواره شده بود به صورتیکه هیچ خبری از وضعیت همسرو فرزندانش نداشت.

وی از جمله تجربه ها و خاطرات تلخ خود دراین جنگ به اولین آتش بس در بیت حانون اشاره می کند و می گوید زمانی که درحال تهیه و اجرای یک گزارش بوده است، متوجه شد که یک زن فلسطینی در میان آوارهای منازل ویران شده در بیت حانون به دنبال پسربچه اش می گشت ، وی خواهان گفتگو با این زن جوان شد اما او حاضر به صحبت نشد و تحمل آن وضعیت برای وی به عنوان یک مادر و یک خبرنگار بسیار دشوار بود.

خبرنگار العالم گفت که خبرنگاران فلسطینی از قلم و کلام خود به عنوان گلوله و از تصویر به عنوان موشکی در مقابله با تجاوزهای رژیم اشغالگر استفاده می کنند.

پربیننده ترین خبرها