روزنامه‌های عربی ترکیه را مقصر می‌دانند

روزنامه‌های عربی ترکیه را مقصر می‌دانند
چهارشنبه 31 تير 1394 - 15:29

درپی حمله انتحاری در یکی از شهرهای مرزی ترکیه و کشته شدن ده‌ها تن از شهروندان، برخی از روزنامه‌های عربی دولت ترکیه را در این انفجار مقصر می دانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الوطن" مصر در صفحه اول خود نوشت: ترکیه جام تروریسم را نوشید.
روزنامه "المصری الیوم" هم در مطالبی با اشاره به اینکه برخی مسؤولان ترکیه داعش را مسؤول این انفجار معرفی کردند، خاطرنشان کرد: ترکیه در حال پرداخت مالیات تسلیح داعش است. 

المصری الیوم افزود: ترکیه از تروریسم حمایت کرد و عبور جنگجویان بیگانه از خاک خود را تسهیل کرد، و از آنان حمایت مالی و تسلیحاتی به عمل آورد و اکنون سهم خود را از این تروریسم گرفت.
"الاهرام" مصر هم در مطلبی تحت عنوان "آتش داعش، ترکیه را سوزاند" گزارش داد: برخی احزاب و گروه‌های سیاسی قبلا دولت ترکیه را به نادیده گرفتن افراطی های وابسته به داعش در خاک ترکیه انتقاد کرده بودند.
"الیوم السابع" مصر هم به سخنان یکی از مسؤولان حزب اتحاد دموکراتیک ترکیه اشاره کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و حزب عدالت و توسعه و سرویسهای اطلاعاتی را به دست داشتن در این انفجار تروریستی متهم کرده است.
روزنامه "الثوره" سوریه تأکید کرد: به دلیل حمایت نظام اردوغان از گروه های تروریستی و تبدیل شهرهای مرزی به پایگاه‌های قاچاق سلاح برای داعش، دست کم 30 نفر از شهروندان ترکیه که اکثر آنان جوان بودند، کشته و ده ها تن مجروح شدند.
روزنامه "البعث" سوریه خاطرنشان کرد: گروه‌های تکفیری که با سرویسهای اطلاعاتی صهیوآمریکایی در ارتباط هستند و از سوی برخی کشورهای منطقه حمایت مالی می شوند، به دلیل احساس خطر سعی می کنند برای باقی ماندن در کشورهای مختلف رعب و وحشت ایجاد کنند، حتی در کشورهایی که از این گروه تروریستی حمایت می‌کنند. 
"السفیر" لبنان تأکید کرد: هنوز مشخص نیست که آیا مسؤولان ترکیه از انفجار انتحاری به عنوان بهانه‌ای برای حمله دوباره به سوریه استفاده می کنند.
"الاخبار" لبنان هم خاطرنشان کرد: این انفجار سؤالات بسیاری را در خصوص امکان سوء استفاده امنیتی و سیاسی آنکارا از آن به وجود می آورد.
روزنامه "الرأی" اردن نوشت: کشورهای غربی همواره از کارهای دولت ترکیه در حمایت از گروه های افراطی چشم پوشی می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها