سفارت امارات در دمشق بازگشایی می‌شود

سفارت امارات در دمشق بازگشایی می‌شود
جمعه 2 مرداد 1394 - 23:03

یک هیأت دیپلماتیک اماراتی برای بازدید از محل سفارت ابوظبی در دمشق و آماده سازی آن به منظور بازگشایی، عازم سوریه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هیأتی متشکل از دیپلماتهای امارت عربی متحده، در اقدامی مقدماتی برای بازگشایی سفارت ابوظبی در سوریه در هفته های آتی، از محل سفارت این کشور در سوریه بازدید کرد.

سایت خبری رأی الیوم به نقل از برخی "منابع دیپلماتیک موثق" نوشت: شماری از دیپلماتهای اماراتی با یک هواپیمای مسافربری وارد دمشق شدند و به محل سفارت امارات در سوریه رفتند، بی آن که دولت سوریه و یا رسانه های سوری اطلاعاتی در این باره ارائه دهند.

به نوشته این روزنامه، به نظر می رسد که امارات از پادشاهی عمان -که برخلاف دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس، هیچ گاه سفارت خود را در سوریه تعطیل نکرد- الگو گرفته و اکنون برای بازگشایی سفارت ابوظبی در دمشق برنامه ریزی می کند.

تونس نیز دو روز پیش در اقدامی اولیه برای بازگشایی سفارت خود در سوریه، رسما سرکنسولگری خود در دمشق را افتتاح کرد.

اما نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب نیز که اعلام کرده بود برای دیدار با ولید معلم وزیر خارجه سوریه در هر زمان و مکانی که معلم تعیین کند، آماده است؛ مدتی بعد در گفتگو با روزنامه "الشرق الاوسط" این اظهارات خود را پس گرفت تاکید کرد که تنها پس از پذیرفتن شرطهای اتحادیه عرب از سوی سوریه، با ولید معلم دیدار خواهد کرد.

رأی الیوم نوشت: به نظر می رسد این تغییر موضع نبیل العربی، در نتیجه فشارهای عربستان صورت گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها