تظاهرات روز اسیر، 200 روز پس از بازداشت شیخ سلمان

تظاهرات روز اسیر، 200 روز پس از بازداشت شیخ سلمان
شنبه 3 مرداد 1394 - 10:00

همزمان با گذشت 200 روز از بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق مردم بحرین دیروز پس از اقامه نماز جمعه در دو شهرک الدراز و البلاد القدیم تظاهرات گسترده ای برپا کردند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، تظاهرکنندگان خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان و تمامی شخصیتهای انقلابی و زندانیان سیاسی و لغو تمامی اتهامات نسبت داده شده علیه آنان شدند.
شرکت کنندن در این تظاهرات عکس های شیخ علی سلمان و پارچه نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود : " عزم ما استوارتر شده است."
سایت منامه تأکید کرد: تظاهرکنندگان حکم قضایی اعلام شده علیه شیخ علی سلمان را محکوم کردند و بر ادامه خواسته های خود مبنی بر لزوم تحقق یافتن آزادی و دمکراسی تاکید کردند و با سیاست تبعیض آمیز رژیم آل خلیفه اعلام مخالفت کردند و خواستار آزادی رهبران سیاسی و بازداشت شدگان شدند و شعار سر دادند : " نه عقب نشینی نه امتیازدهی؛ ملت به حرکت مسالمت آمیز خود ادامه خواهد داد و دبیرکل را تنها نخواهد گذاشت " و " شیخ علی سلمان آزاد باید گردد."

* تظاهرات در روز اسیر
بسیاری از شهرها و روستاهای بحرین دیروز جمعه شاهد تظاهرات مردمی گسترده ای بود که توسط ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه به مناسب سالروز " روز اسیر بحرینی " برپا شد. آنان با زندانیان سیاسی در زندانها اعلام همبستگی کردند و خواستار سرنگونی رژیم آل خلیفه شدند.
پدران شهدا پیشاپیش تظاهرکنندگان حرکت می کردند و با در دست داشتن عکس های فرزندان بازداشت شده خود خیابانهای شهرکهای المعامیر، الدراز، کرباباد ، کرزکان ، ستره ، مهزه ، الدیه ، الجعفیر ودارکلیب را پشت سر گذاشتند و با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی آنان شدند و بازجویی و مجازات عوامل شکنجه گر در زندانها شدند. آنان پارچه نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: " اسیر ما ما همگی با تو هستیم ."
عناصر مزدور رژیم بحرین با گاز اشک آور به تظاهرات مسالمت آمیز مردم در شهرک الدراز یورش بردند که در نتیجه آن شماری از شهروندان مجروح و دچار خفگی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها