داعش اهرم فشار ترکیه به کردهاست

داعش اهرم فشار ترکیه به کردهاست
يکشنبه 4 مرداد 1394 - 13:50

العالم - رئیس حزب اتحاد دمکراتیک کردستان در سوریه گفت که داعش ابزار تخریبی ترکیه برای تغییر وضعیت جمعیتی مناطق کردنشین است.

به گزارش پایگاه خبری العالم صالح مسلم در گفت و گو با نشریه الحیاه چاپ لندن گفت استقامت شهر عین العرب (کوبانی) باعث غافلگیری آنکارا شد که گمان می کرد این شهر سقوط خواهد کرد.

طی روزهای اخیر حمله به نیروهای امنیتی ترکیه و کشته شدن چند تن از عناصر آن باعث شد که آنکارا مسوولیت این اقدام ها را متوجه کردها بداند.

گروه تروریستی پ.ک.ک مسئولیت کشته ‌شدن دو افسر پلیس ترکیه را برعهده گرفت و اعلام کرد این افسران در انتقام از کشته ‌شدن 32 نفر در بمب‌گذاری اخیر سوروچ ، به قتل رسیده‌اند.

درحالی که داعش مسئولیت بمب‌گذاری روز دوشنبه هفته گذشته در شهر سوروچ ترکیه که کرد‌های این منطقه را هدف قرار داده ‌بود، را برعهده گرفت، حزب پ.ک.ک، دولت و حزب حاکم ترکیه را مسئول این بمب‌گذاری می‌داند.

حزب کارگران کردستان عقیده دارد دولت ترکیه با در نظر نگرفتن تدابیر امنیتی لازم برای مقابله با داعش و جلوگیری از انجام چنین حملاتی، مقصر اصلی این حادثه بوده‌ است.

پس از انفجار روز دوشنبه در شهرسوروچ، کرد‌های این منطقه برای مدت دو روز علیه تصمیمات و رویکرد دولت مرکزی و حزب حاکم تظاهرات کردند.

انفجار و حمله تروریستی شهر سوروچ در حالی رخ داد که یک گروه فعال متشکل از دانشجویان در شهر سوروچ گرد هم آمده بودند تا مقابل رسانه‌های محلی، بیانیه خود را درباره رفتن به کوبانی و بازسازی این شهر بخوانند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها