بشاراسد: تعامل غرب با تروریسم منافقانه است

بشاراسد: تعامل غرب با تروریسم منافقانه است
يکشنبه 4 مرداد 1394 - 14:59

العالم - رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که تعامل غرب با پدیده تروریسم هنوز با نفاق و دورویی همراه است.

به گزارش پایگاه خبری العالم بشار اسد روز یکشنبه در گفت وگو با روسا و اعضای سندیکاهای کارگری و صنعتی سوریه تاکید کرد علی رغم پیچیدگی اوضاع سوریه، نیت درونی خیلی ها آشکارو دروغ هایی که می خواستند به خورد دنیا بدهند رسوا شد.

وی خاطرنشان کرد تشدید تروریسم نشان دهنده ناامیدی حامیان آن در پی استقامت و پایداری ملت سوریه است و ما پیش از آغاز جنگ هم تاکید کردیم که تروریسم حد و مرزی نمی شناسد.

بشار اسد در ادامه گفت: آنها فکر نمی کردند که پای تروریسم به قاره اروپا هم برسد؛ اما هنوز رفتار آنها با این پدیده دوگانه و با نفاق همراه است زیرا تروریست ها را در کشور ما انقلابی و در کشورهای خودشان تروریست می نامند.

رئیس جمهوری سوریه یادآور شد: هدف غرب کنترل تروریسم است و نه از بین بردن آن؛ از این رو نباید به متغیرهای غربی در نگرش به تروریسم اعتنا کرد زیرا این متغیرها آنی و لحظه ای هستند.

وی به نقش ایران در حمایت از سوریه در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و افزود : ایران با این دیدگاه که جنگ با تروریسم مختص یک کشور نیست از سوریه حمایت کرد و روش ما نیز هنوز همراهی با هر طرحی است که برای توقف خون ریزی و کشتار پیشنهاد می شود زیرا حفظ جان مردم سوریه بالاترین اولویت است.

اسد با این هشدار که میان معارضان مرتبط با خارج و تروریست ها ارتباط هست زیرا هدایت کننده ی هر دو جریان یکی است ،به طرح این سوال پرداخت که چگونه می توان از طریق گفت و گوی سیاسی آنها تروریسم را متوقف کرد.

وی افزود: تروریسم هدف واقعی آنها و راه حل سیاسی هدف ثانویه آنهاست.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که در صورت تمایل به برقراری مذاکرات سوری – سوری ابتدا باید تروریسم را از بین ببریم و راه حل سیاسی اگر به اهداف مورد نظر خود نرسد دولت سوریه با شکست مواجه خواهد شد.

وی موضع غربی ها در قبال سوریه را مغرضانه دانست و یادآور شد: غربی ها تنها طرحی را می پذیرند که در آن کشور را به آنها تقدیم کنیم و البته هرگز به این هدف نخواهند رسید.

اسد تاکید کرد ما به عنوان دولت سوریه از سوی مردم چنین اجازه ای نداریم که از حقوق ملی کوتاه بیاییم و اگر ملت قصد داشت از حقوق خود دست بردارد چهار سال مقاومت نمی کرد.

وی گفت: هر طرح سیاسی که در جوهر خود نابودی تروریسم را نداشته باشد ارزشی ندارد و تنها راه حل از نظر ما مبارزه با تروریسم است.

رئیس جمهوری سوریه بیان کرد ما قصد جنگ نداشتیم اما وقتی به ما تحمیل شد ارتش ما در برابر تروریست ها پایداری کرد و کشورهای حامی تروریست ها نیز حمایت خود را از آنها افزایش دادند تا با مقاومت مردم سوریه مقابله کنند.

وی خاطرنشان کرد ایران فقط تجارب نظامی خود را در اختیار سوریه و برادران مقاومت لبنان که همراه ما جنگیدند قرار داد و مقاومت لبنان نقش مهم و فعالی در مبارزات داشت.

بشار اسد گفت : هر وجب از خاک سوریه گرانبهاست و ما از آن کوتاه نمی آییم اما جان رزمندگان نیز به همان اندازه ارزشمند است... زمین را می توان پس گرفت اما جان را نه.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها