ترکیه: نیروی زمینی به سوریه اعزام نخواهیم کرد

ترکیه: نیروی زمینی به سوریه اعزام نخواهیم کرد
دوشنبه 5 مرداد 1394 - 10:53

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که این کشور نیروی زمینی به سوریه نخواهد فرستاد اما به صورت هوایی از مخالفان مسلح پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد داود اوغلو" روز دوشنبه گفت: کشورش قصد ندارد نیروی زمینی به سوریه اعزام کند اما با واشنگتن برسر لزوم فراهم کردن پوشش هوایی برای مخالفان میانه رو (گروه های مسلح) به توافق رسیده است.

کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها از جمله ترکیه و چند کشور عربی برخی گروه های مسلح و تروریست را که در سوریه می جنگند، از جمله گروه های مسلح جبهه النصره و گروه موسوم به "ارتش آزاد" جزو گروه های میانه رو قلمداد و از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.

روزنامه "حریت" ترکیه نوشت: داود اوغلو به رسانه های ترکیه گفته است اگر واحدهای زمینی اعزام نکنیم که این کار را نخواهیم کرد، پس باید از نیروهایی که به عنوان نیروهای زمینی فعالیت و با ما همکاری می کنند، حمایت شود.

وی افزود: زمینه مشترکی بین آنکارا و واشنگتن برای رسیدن به توافق درباره گشودن پایگاههای هوایی با وجود اختلافات سیاسی بین دو طرف درقبال سوریه وجود دارد.

نیروی هوایی ترکیه حملات هوایی جدیدی علیه مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در شمال عراق انجام داده، همزمان حملاتی در چند شهر ترکیه برای بازداشت طرفداران این حزب صورت گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها