نصرالله: هدف مقاومت مقابله با صهیونیست هاست

نصرالله: هدف مقاومت مقابله با صهیونیست هاست
سه شنبه 6 مرداد 1394 - 13:45

العالم - دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه طرح مقاومت به حق و حقيقت و قانون اتکا دارد ، تاکید کرد که هدف مقاومت مقابله با طرح‌ها و پروژه‌های صهیونیستی و شکست آن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، سید حسن نصرالله روز سه شنبه در کنفرانس اتحاد برای فلسطین در بیروت که به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد ، یادآور شد که هیچ  مساله ای در جهان به اندازه مساله فلسطین پراهمیت نیست.

این کنفرانس با حضور علمای اسلام، اندیشمندان و دیپلمات ها و مقام های سیاسی از کشورهای مختلف جهان زیرعنوان "همه برای فلسطین متحد هستیم- اسرائیل رو به نابودی است" در بیروت برگزار شده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان که به صورت ویدئو کنفرانس دراین مراسم سخنرانی می کرد بر مساله فلسطین به عنوان پرونده محوری و اولویت اصلی اعراب و مقاومت تاکید کرد و افزود : این روزها درگیری ها و اختلاف های زیادی در نقاط مختلف جهان وجود دارد و در این میان حق با باطل در آمیخته می شود، اما تنها مساله ای که در آن حق از باطل کاملا جدا است، مساله فلسطین است.

سید حسن نصرالله بیان کرد : یکی از مهم ترین معیارهای ارزیابی دولت ها، احزاب، گروه ها، شخصیت ها و کشورها، چگونگی موضع گیری آن ها درخصوص مساله فلسطین است.

وی افزود: مهم ترین وسیله برای ارزیابی مردم، دولت ها، کشورها، احزاب و جریان های مختلف در جهان همین مساله فلسطین است و برای ارزیابی آن ها باید توجه داشت آن ها چگونه با مساله فلسطین و همچنین رژیم صهیونیستی برخورد می کنند، زیرا هیچ مساله ای به اندازه مساله فلسطین مهم نیست.

وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: مسئله يا نبردي مثل قضيه قدس و مقابله با دشمن صهيونيستي نيست كه اينگونه از درستي و مشروعيت برخوردار باشد. اين يك نبرد واضح است. امروز درگيري ها و كشمكش ها و طرح هاي متضادي وجود دارد كه درخصوص اينكه حق و باطل چيست، اختلاف نظر داريم و ممكن است در برخي جاها حق و باطل در هم آميزد. اما در اينجا (مسئله فلسطين)، يك حق و حقيقت كامل پيش روي ما است.

وي افزود: وقتي هم كه مي خواهيم كشورها يا دولت ها يا ملت يا احزاب و جريان ها يا افراد را ارزيابي كنيم، موضعگيري آنها در قبال مسئله فلسطين مهمترين معيار به شمار مي رود.

دبيركل حزب الله لبنان گفت: ما با يك طرح صهيونيستي روبرو هستيم كه در سطح جهان درحال اجرا است. اين طرح در سال 1948 ميلادي داراي يك رژيم شد كه اسمش اسرائيل است كه در سرزمين فلسطين ايجاد شد.طرح صهيونيستي وسيعتر از اشغال فلسطين است و وظيفه همگان همان مقابله با طرح صهيونيستي با همه شاخه هاي آن است.

وي افزود: مي خواهم بر مقابله با طرح صهيونيستي تا سرنگوني و پايان دادن به آن و دور كردن آن از منطقه خودمان تاكيد كنم. ما در برابر دو طرح هستيم؛ نخست همان طرح صهيونيستي متجاوز و اشغالگر و ام الفساد است و دوم طرح مقاومت و مقابله با اين طرح صهيونيستي. طرح مقاومت متكي به حق و حقيقت و قانون است.

سيد حسن نصر الله خاطرنشان كرد: طرح مقاومت در طول دهها - از زمان آغازش به هنگام اشغال فلسطين-  دستاوردهاي زيادي را كسب كرده است. در صدر آن، از بين بردن جوانب و شكل هاي مختلف طرح صهيونيستي در سطح لبنان - از اشغالگري مستقيم گرفته تا تكيه اسرائيل به نيروهاي مزدور لبناني و طرح سياسي اسرائيل براي سلطه بر لبنان و طرح هاي عادي سازي روابط و نفوذ- است. ما آن را در يك كلمه خلاصه مي كنيم كه همان آزادسازي لبنان است؛ به استثناي بخش جغرافيايي كشتزارهاي شبعا و تپه هاي كفرشوبا و بخش لبناني روستاي الغجر.

وي افزود: واضح ترين دستاورد در فلسطين همان آزادسازي بدون قيد و شرط نوار غزه و دستاوردهاي پايداري اسطوره اي مقاومت در لبنان و غزه در برابر قويترين ارتش از جنگ تموز گرفته تا جنگ اول غزه و جنگ 51 روزه است.

دبيركل حزب الله لبنان گفت: يكي ديگر از دستاوردهاي طرح مقاومت همان سخن گفتن اسرائيل از نگراني درخصوص موجوديت خودش است. اما در سالهاي اخير آسيبي واقعي به طرح مقاومت به علت حوادث منطقه وارد شد و طرح صهيونيستي بعد از مرحله پس رفت و شكست ها و بعد از احساس به خطر افتادن موجوديت خودش بازگشت تا دستاوردي را كسب كند. آنچه ما در سطح مطالعاتي نياز داريم همان نشستن صاحبان اين مسئله است تا اولا زيان و آسيب هاي ناشي از تحولات منطقه را ارزيابي شود و دوما مطالعاتي درباره دستاوردهاي اسرائيل صورت گيرد. وقتي درباره ارزيابي و مطالعه زيان ها و آسيب ها صحبت مي كنيم از باب اين نيست كه فقط از آن آگاهي يابيم بلكه براي جبران و جلوگيري از آن است.

وي افزود: به عنوان مثال، بدون مشخص كردن مسئوليت ها، خطرناكترين زيان همان خروج مسئله فلسطين از كانون اهتمام و توجه بين المللي و اسلامي است. جهان سرگرم جاي ديگري به غير از فلسطين است و مسئله اندوهبار، خروج اين مسئله از كانون توجه و اهتمام ملت ها است و اين موضوع باعث منزوي شدن يا تقريبا منزوي شدن ملت فلسطين شده است و به دشمن فرصتي تاريخي داده است كه نقشه هايش را در سايه غفلت جهان و گرسنه نگه داشتن و ارعاب فلسطيني ها اجرا كند تا اينكه به مرحله اي رسيده كه اين روزها شاهد تعرض به مسجد الاقصي هستيم و آنچه در مسجد الاقصي روي مي دهد نگران كنند است.

دبيركل حزب الله گفت: آنچه در سوريه روي داد و همچنان مي دهد زياني براي محور مقاومت است زيرا اين كشور مركزي مهم براي محور مقاومت است. عراق بعد از آزاد سازي از دست نيروهاي آمريكايي و يمن دو پايگاه مهم در محور مقاومت است اما دچار بحران ها شده است.

وي همچنين به موضع خصمانه در قبال ايران باوجود اينكه اين كشور ستون اصلي مقابله با دشمن صهيونيستي است اشاره كرد.

نخستین کنفرانس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با عنوان 'ما برای مقاومت متحدیم و نابودی اسراییل یک حقیقت قرآنی و حتمی و تاریخی است'، با حضور بیش از 300 شخصیت علمی و سیاسی از جهان اسلام و کشورهای اروپایی پیش از ظهر امروز در بیروت آغاز بکار کرد.

پربیننده ترین خبرها