موگرینی و فرصت تبادل نظر با مقام های ایرانی

موگرینی و فرصت تبادل نظر با مقام های ایرانی
سه شنبه 6 مرداد 1394 - 14:25

العالم - فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که پیش از ظهر امروز وارد تهران شد ، سفر خود را فرصتی برای تبادل نظر با مقام های ایرانی درخصوص توافق هسته ای ذکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این سیاستمدار جوان اروپایی که آخرین بار در 23 تیر با وزیر امور خارجه کشورمان در وین دیدار داشته، اعلام کرده که این سفر فرصتی برای تبادل نظر با مقامات ایرانی درباره اجرای توافق هسته‌ای ایران و1+5 و موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه است.

موگرینی صبح امروز هنگام ورود به ایران به همراه " هلگا اشمید " معاون خود ، مورد استقبال جمعی از مسئولان وزارت امور خارجه قرار گرفت.

دیدار با رئیس جمهوری ، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه جزو برنامه‌های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به تهران است.

وی عصر امروز در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف شرکت خواهد کرد.

موگرینی 30 اوت 2014 ( 8 شهریور 1393) که سیاستمدار ایتالیایی از حزب دموکراتیک آن کشور است ،  با رأی رهبران اروپا به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای مدت پنج سال انتخاب و جایگزین کاترین اشتون انگلیسی شد.

او پیش از آن وزیر امور خارجه ایتالیا بود.

از فدریکا موگرینی به عنوان یک «سیاستمدار نمونه‌وار چپ میانه برای نسل خودش» یاد می‌شود که در دهه ۱۹۹۰ با نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و آپارتاید مبارزه می‌کرده‌است و اکنون عقاید چپ رادیکال خود را کنار گذاشته‌است

پربیننده ترین خبرها