پاکسازی حسکه و مناطقی از درعا از داعش و النصره

پاکسازی حسکه و مناطقی از درعا از داعش و النصره
شنبه 10 مرداد 1394 - 15:10

ارتش سوریه، شهر حسکه و تعدادی از مناطق را در استان های ادلب، درعا و حماه، از چنگ عناصر مسلح داعش و جبهه النصره آزاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه، ساختمان های دانشکدۀ اقتصاد و دانشکدۀ مهندسی در شرق حی الزهور واقع در جنوب الحسکه را آزاد کرد و به این ترتیب به آخرین زمینه های اشغال شهر الحسکه توسط داعش پایان داد.

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" همچنین از آزاد شدن روستاهای الزیادیه و زیزیون توسط نیروهای ارتش سوریه و کشته شدن شمار زیادی از عناصر مسلح تروریست در حومه ادلب خبر داد.

در مقابل، گروه تروریستی جبهه النصره، منطقه های مسکونی کفریه و الفوعه را با خمپاره گلوله باران کرد.

از سوی دیگر یگان های ارتش سوریه، ضمن درگیری با عناصر گروهِ تروریستِ موسوم به "جیش الفتح" در مناطق الزقوم، العنکاوی، کفرزیتا و شرق مورک در حومه شمالی حماه، خسارت های سنگین جانی و تجهیزاتی به آن ها وارد کردند و منابع میدانی از کشته شدن حسن المحمد سرکرده جبهه النصره در قلعه المضیق خبر دادند.

در منطقه درعا نیز، نیروهای ارتش سوریه در چندین عملیات، شماری از عناصر جبهه النصره را کشتند و تلاش آن ها را برای نفوذ به فرودگاه نظامی الثعله واقع در حومه السویداء، خنثی کردند.

منطقه درعا البلد، یکی از خط های پشتیبانی عناصر جبهه النصره به شمار می رود که این گروه تروریستی، از طریق آن از اردن، سلاح و مهمات تهیه می کند.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها